۲۹۳ مددجوی جرائم غیر عمد کرمان چشم انتظار کمک‌های خیرین و نیکوکاران

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۲۹۳ نفر در زندان های استان کرمان بدلیل جرایم غیر عمد، چشم انتظار کمک های خیرین و نیکوکاران کرمانی هستند که امیدواریم زمینه آزادی تعدادی از این مددجویان در ماه شعبان و تعدادی دیگر در جشن های گلریزان ماه مبارک رمضان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه ستاد دیه استان کرمان با حضور هیأت امنای ستاد، اظهار کرد: ۲۴۸ نفر از محکومان جرایم غیرعمد استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون به همت خیران و ستاد دیه استان کرمان از زنان آزاد شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۸۴ نفر به دلیل بدهی مالی، ۸۴ نفر به دلیل مهریه و ۴۹ نفر به دلیل نفقه و ۴ نفر به دلیل تصادفات و سایرین به دلیل صدمه بدنی در زندان‌های استان در حال تحمل کیفر حبس بودند که با کمک خیرین و ستاد دیه آزاد شده‌اند و ۲۷ مددجوی دیگر با اخذ گذشت و تخفیف رضایتمندانه از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اعلام کرد: شهرستان‌های کرمان، بم و رفسنجان بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد و شهربابک و منوجان کم‌ترین زندانیان این دست جرایم را دارند.

در ادامه سید حجت الله موسوی قوام مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از جذب تسهیلات بانکی برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد خبر داد و گفت: ستاد دیه استان با کمک خیرین، تسهیلات بانک‌ها و کمک سایر ارگان‌ها موفق به پرداخت ۲۶ میلیارد و ۱۵۳ میلیون تومان بدهی زندانیان جرایم غیرعمد از ابتدای سال جاری شده است.

وی با بیان اینکه ۴۱ درصد این افراد که به بیش از ۱۹ میلیارد بدهی داشتند، با گذشت شاکیان از زندان رهایی یافتند، افزود: از ابتدای سال ۲۳۴ میلیون تومان آورده خانواده‌های زندانیان بوده است که از این طریق ۶۸ نفر از زندان آزاد شدند.

موسوی قوام اظهار کرد: ۵۲ درصد زندانیان از طریق اعسار و ۴۹ نفر از طریق تسهیلات اعطایی بانک‌ها آزاد شدند و ۱۹۴ نفر از طریق منابع نمایندگی ستاد دیه استان و مابقی به کمک ستاد دیه کشور و یک نفر به کمک سایر ارگان‌ها از زندان آزاد شدند.

کد خبر 729563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.