ضرورت استفاده از ظرفیت‌های قانون هوای پاک در راستای توسعه فضای سبز ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای درمان وضعیت و توسعه فضای سبز شهری حتماً باید به قانون هوای پاک مراجعه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین پناهی، امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه ضمن انتقاد از وضعیت موجود فضای سبز شهری ارومیه اظهار کرد: حال شهر از لحاظ تنفس، سرانه فضای سبز، منظر شهری، نگهداری پارک‌ها و بوستان‌ها اصلاً خوب نیست.

وی با بیان اینکه انگار تصمیم بر آن است که چهره شهر ارومیه زشت دیده شود، افزود: شهر ارومیه نیاز به آرایش و پیرایش اساسی در آستانه سال جدید دارد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: آرایش و پیرایش شهر قانون دارد و سال‌هاست که اجرای آن را می‌خواهیم اما اجرا نمی‌شود.

پناهی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای درمان وضعیت و توسعه فضای سبز شهری حتماً باید به قانون هوای پاک ارجاع کرد، ادامه داد: بیش از ۲۷۰ هزار متر مربع عملیات رنگ‌آمیزی در سطح شهر ارومیه انجام شده است اما از نگاه یک شهروند و یک گردشگر این این عملیات دیده نمی‌شود و فردا نیز در زمان انتخابات با توجه به حجم تبلیغات شهری، دیده نخواهد شد.

وی یادآور شد: شهر از لحاظ سمعی و بصری دچار ترافیک شده است و باید با مدیریت و با یک کار کارشناسی تدابیر لازم اندیشیده شود.

پناهی تصریح کرد: پل‌های شهر از لحاظ منظر شهری و زیباسازی، اجرای طراحی‌ها و المان‌ها در وضعیت خوبی نیستند اما از لحاظ عمرانی در وضعیت خوبی قرار دارند.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: پارک‌های شهر از لحاظ روشنایی، ایمنی، آب‌نما، منظر و زیبایی و آبیاری در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

پناهی افزود: اجرای رفیوژها در سطح شهر به جای زیبایی بخشی به منظر شهری، منظری زشت را به شهر بخشیده است و بنابراین رفیوژهای نیمه‌تمام باید به پایان برسد.

وی ادامه داد: حفظ و نگهداری پارک‌ها و منظر شهری وظیفه ذاتی سازمان سیما و منظر شهری شهرداری است و پارک جنگلی و کمربند سبز شهر بهترین فرصت برای ایجاد منظر شهری و توسعه سرانه فضای سبز شهری است.

پناهی با اشاره به اینکه نهالستان‌های شهرداری بهترین منبع درآمدهای پایدار می‌تواند باشد، خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی شهر با توجه به فرارسیدن عید نوروز ۱۴۰۳ پاک‌سازی و ساماندهی شود.

کد خبر 729484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.