۲۰ زیست پالایشگاه در کشور تکمیل می‌شود

معاون وزیر صمت و سرپرست جدید ایدرو گفت: دومین زیست پالایشگاه در باشت کرمانشاه در حال پیگیری است که نزدیک به ۲۰ درصد پروژه رشد داشته است و دنبال این هستیم که ۲۰ زیست پالایشگاه دیگر را در کشور تکمیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بابک احمدی امروز _دوشنبه سی ام بهمن_ در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و رسانه و در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: در این نمایشگاه تقریباً از تمام فعالان حوزه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها جمع هستند و پیشنهاد می‌کنم محور شعار سال در حوزه رسانه، محور اخلاق باشد؛ هم از طرف خبرنگار و هم از طرف خبرگزاری و هم از جانب مشتریان رسانه و امیدوار هستم فضای رسانه کشور هر روز حرفه‌ای تر و اخلاق مدارانه تر باشد.

وی افزود: به عنوان یک کاربر رسانه و شخصی که در تعامل با اصحاب این حوزه است، امیدوار هستم فضای شفاف اطلاع رسانی و صداقت روز به روز بیشتر شود و اصحاب رسانه می‌توانند اخلاق مداری را اجرایی کنند.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی برای اولین بار در یکی از مناطق محروممان به جهت اشتغال در کشور ایجاد شده که دوست دار محیط زیست است و ارزش افزوده اقتصادی بالایی برای کشور دارد و قابلیت تکثیر در کشور را به عنوان یک کالای راهبردی دارد، این سرمایه گذاری زیست پالایشگاه کرمانشاه است که امیدوار هستیم در هفته‌های اول فروردین ماه رسماً آغاز به کار کند.

احمدی ادامه داد: دومین زیست پالایشگاه در باشت کرمانشاه در حال پیگیری است که نزدیک به ۲۰ درصد پروژه رشد داشته است و دنبال این هستیم که ۲۰ زیست پالایشگاه دیگر را در کشور تکمیل کنیم.

وی بیان کرد: زیست پالایشگاه دو محصول جدی دارد، یکی اتانول سوختی است که جایگزین ام تی بی ای می‌شود، و بنزینی که در پالایشگاه‌ها تولید می‌شود با اتانول مرغوبیتش افزایش پیدا می‌کند و قابلیت عرضه دارد. بنزین سوپر با کیفیت بالاتر نیز با استفاده از همین مکانیزم تهیه می‌شود.

معاون وزیر صمت افزود: خروجی دیگر این پالایشگاه کنجاله ذرت است که مورد مصرف صنایع دامی ما است و با دو محصول بایو اتانول یا اتانول با ریشه زیستی غیر شیمیایی و کنجاله دامی، این پالایشگاه ارزش آفرینی خوبی دارد.

احمدی بیان کرد: نکته جالب این است که تا به امروز بالای ۵۰ درصد منابع این سرمایه گذاری سنگین را مردم از طریق بازار سرمایه آورده‌اند و این روند را در جهت توسعه کشور و صنعت و ایجاد اشتغال با منابع مردم در چهارچوب شعار اقتصاد مردم نهاد، درون‌زا و برون گرا ادامه می‌دهیم.

کد خبر 729459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.