برای تکمیل ذخایر خون اقدام کنید / احتمال کاهش میزان ذخیره در ایام پیش رو

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با توجه به افزایش بی‌سابقه مصرف خون و فرآورده و کاهش ذخایر خون، از مردم نوع‌دوست در سراسر کشور برای اهدای خون در روزهای پایانی سال دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انتقال خون، مصطفی جمالی اظهار کرد: در پیش بودن ماه مبارک رمضان، روزه‌داری و ایام عید نوروز، سبب کاهش مراجعات به مراکز اهدای خون می‌شود و از همین‌رو از اهداکنندگان دعوت می‌کنیم که با اهدای خون در ماه پایانی سال، سازمان انتقال خون را در نگهداشت ذخایر خونی کشور کمک کنند.

وی افزود: شیوع بیماری‌های فصلی، برودت هوا، بارندگی و مشغله‌های آخر سال نیز از دلایل دیگر کاهش مراجعات مردم برای اهدای خون است که امیدواریم با مشارکت بیشتر اهداکنندگان خون کاری کنیم تا تعداد بیشتری از بیماران بعد از بازیابی سلامت، بتوانند در آغاز سال نو در کنار خانواده خود باشند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: بعضی فرآورده‌های خونی همچون پلاکت، دارای عمر سه‌روزه هستند و برای تأمین این فرآورده خونی و نجات جان بیماران، نیازمند اهدای خون مستمر و همیشگی هستیم.

وی گفت: امیدواریم در این ایام مقارن با اعیاد شعبانیه، شاهد بزرگترین عیدانه مردم ایران به بیماران باشیم و چه هدیه‌ای بهتر از اینکه با اهدای خون، نجات‌بخش جان‌ها شویم.

کد خبر 729453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.