انجام بیش از ۲۰۰۰ معاینه روان‌پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از انجام ۲۴۴۶ معاینه روان‌پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه در ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلیم خانی امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن _ در جمع خبرنگاران با اشاره به مراجعات ۱۰ ماهه معاینات روان‌پزشکی اظهار کرد: در این مدت ۲ هزار و ۴۴۶ نفر به منظور انجام معاینات روان‌پزشکی به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۵۸ نفر زن و ۱۴۸۸ نفر مرد بوده‌اند.

وی افزود: از مجموع تعداد مراجعات معاینات روان‌پزشکی ۲۳۴۵ معاینه عمومی شامل ۹۰۶ زن و ۱۴۳۹ مرد و سایر معاینات تخصص روان‌پزشک بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پرونده‌های روان‌پزشکی قانونی بیماران چندین طیف مختلف ازجمله آسیب‌های روحی روانی به دنبال تروما (نزاع با تصادف)، بررسی گواهی استعلاجی پرسنل قوه قضائیه، گواهی رشد، تحمل کیفر، بررسی سلامت، حضانت، مسئولیت کیفری و توانایی اداره امور مالی که یک بخش بسیار مهم است قابل مشاهده خواهد بود.

خانی ادامه داد: زمانی که فردی معامله‌ای را انجام می‌دهد و پس از انجام معامله برای بررسی توانایی اداره امور به پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در مواردی که فرد در قید حیات است معاینه و بررسی‌های ساده می‌شود اما در برخی موارد که شخص فوت کرده یا چندین سال پیش انتقال سند داشته مشکل است مسئله دشوارتر است.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود افرادی که بالای ۶۵ سال دارند برای انجام هرگونه معامله و انتقال سند پیش از انتقال و انجام مراحل واگذاری قبل برای ارزیابی امور و سلامت عقلانی فرد به پزشک قانونی مراجعه کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تاکید کرد: ممکن است فرد توانایی اداره امور مالی را نداشته باشد اما با ارائه مستندات پزشکی بسیاری از مسائل رفع خواهد شد زیرا زمانی فقدان مستند پزشکی وجود دارد نمی‌توان دلیل قطعی ارائه شود که بر همین اساس فردی توانایی اداره امور مالی را ندارد برای جلوگیری از مشکلات باید تحت نظر یک روان‌پزشک باشد.

وی اضافه کرد: در بحث عوارض ناشی از نزاع و تصادف نیز پزشکی قانونی باید مشخص کند که فرد بعد از این حادثه چه مقدار متحمل آسیب روحی روانی شده و چند درصد آسیب دیده است و مورد دیگری در تعیین این مسئله دخیل نخواهد بود.

کد خبر 729414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.