صعود سپاهان غیرممکن نیست

تیم فوتبال سپاهان اگر انگیزه لازم را پیدا کند، بدون شک برای جبران نتیجه بازی رفت مقابل الهلال عربستان شانس زیادی خواهد داشت تا در آسیا دست به یک تاریخ‌سازی بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نتیجه بازی رفت سپاهان ایران و الهلال عربستان آن‌قدر ناراحت‌کننده و البته ناامیدکننده بود که در این چهار روز اخیر تقریباً هیچ‌کدام از هواداران فوتبال در ایران و اصفهان امید آن‌چنانی به جبران این نتیجه در بازی برگشت ندارند و این یعنی سپاهان در همان بازی رفت با جام خداحافظی کرده است.

اما با این وجود فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و اگر بخواهیم منطقی به ماجرا نگاه کنیم شاید بتوان گفت این سپاهان هنوز هم می‌تواند نیم‌نگاهی به بازی برگشت جبران شکست در مقابل الهلال داشته باشد.

حریف عربستانی تیمی بسیار قدرتمند و با بازیکنانی بسیار با کیفیت است که در حال حاضر در سطح قاره آسیا و غرب این قاره حرف اول را می‌زنند و شکست این تیم در خانه خودش اصلاً و ابداً کار راحتی نیست، اما فراموش نکنیم که همین اطمینان خاطر الهلالی‌ها از نتیجه بازی رفت و خیال راحتی که برای صعود دارند می‌تواند فرصت را برای سپاهان فراهم کند تا با زدن یک گل در هر نیمه، کار را به وقت‌های اضافه و حتی ضربات پنالتی هم بکشاند.

سپاهانی‌های قدیمی‌تر فراموش نکرده‌اند که تیمشان در سال ۱۳۹۰ وقتی به خاطر حکم کمیته انضباطی AFC به خاطر استفاده از رحمان احمدی محروم با نتیجه سه بر صفر بازی رفت را به السد قطر تقدیم کرد در بازی برگشت تا پای جبران این نتیجه هم پیش رفت و حتی دو بر صفر هم از رقیب قطری خودش پیش افتاد، اما این تاریخ‌سازی در نهایت تکمیل نشد و برد دو بر یک سپاهان تضمینی برای صعود به مرحله بعد نبود، اما نمایش آن سال بعد از سه بر صفر بازی رفت نشان داد که در فوتبال نمی‌توان چیزی را به صورت قطعی پیش‌بینی کرد. آن سال السد قطر مثل الهلال امسال تیمی قدرتمند بود که در پایان تورنمنت به عنوان قهرمانی آسیا هم دست پیدا کرد و حالا بعد از گذشت حدود ۱۲ سال سپاهانی‌ها دوباره در مسیری قرار گرفته‌اند که باید نتیجه بازی رفت را در بازی برگشت جبران کنند.

نکته دیگر بازی برگشت الهلال و سپاهان این است که مورایس برخلاف دقایق پایانی بازی رفت این بار تیمش را با ۱۱ بازیکن به دیدار الهلال خواهد فرستاد و از طرف دیگر فشار آن‌چنانی هم روی دوش بازیکنان سپاهان وجود ندارد، چون آن‌ها راحت و بی‌دردسر بازی خودشان را انجام می‌دهند و فشاری هم از روی سکوها روی دوش بازیکنان وجود ندارد که بخواهند پیش چشم تماشاگران خود بهترین نمایش ممکن را ارائه دهند.

جبران نتیجه بازی رفت در خانه الهلال نه رویاپردازانه است و نه قرار است که الهلال دست کم گرفته شود، اما هرچه که هست سپاهان باید تمام تلاش و انگیزه خود را برای شکست حریف به‌کار ببرد تا در پایان حسرتی برای هواداران این تیم باقی نماند، البته در این بین نماینده فوتبال ایران باید مراقب کارت‌های قرمز هم باشد که در این چند بازی اخیر برایشان دردسرساز شده و به صورت طبیعی تیم یازده‌نفره سپاهان نسبت به تیم ده‌نفره شانس بیشتری برای جبران نتیجه در برابر غول آبی آسیا خواهد داشت.

کد خبر 729372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.