شرایط برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در اصفهان فراهم است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در راس فعالیت‌های حوزه جوانان قرار دارند و شرایط برای فعالیت آن‌ها در اصفهان فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جواد محمدی شامگاه _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در برنامه تلویزیونی اصفهان من اظهار کرد: در صورتی شاهد استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان خواهیم بود که فضای بروز استعدادهای آن‌ها را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بروز و پرورش استعدادها و نخبه‌پروری در نهایت منجر به تعالی جامعه می‌شود، افزود: برای نمونه می‌توان به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد که پل ارتباطی حاکمیت و مردم هستند، همچنین در حوزه جوانان، به‌صورت اختصاصی با توجه به پیشرفتی که امروز در جامعه در زمینه پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم، اگر فضایی فراهم کنیم که جوان و نوجوان در شرایطی قرار گیرد که مسئولیت پذیر باشد و ایفای نقش‌کند، این نقش‌آفرینی کمک می‌کند تا باورهای خود را به منصه‌ظهور برساند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان توسط این اداره در دو فاز تخصصی ورزش و جوانان، این کار انجام می‌شود، افزود: برنامه‌های در نظر گرفته شده در حوزه ورزش وسعت زیادی دارد که هر دو جنسیت را شامل می‌شود، همچنین در حوزه جوانان که در رأس آن سازمان‌های فرهنگی مردم‌نهاد قرار دارد، شرایطی را فراهم می‌کنیم که این نهادها در زمینه‌های موضوعی مختلف فعالیت کنند، البته بستر قانونی مهیا می‌شود و بخش ورزشی نیز در قالب باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی فعالیت دارند.

محمدی با بیان اینکه تفریح مؤلفه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بازی است، تصریح کرد: تفریح منجر به افزایش نشاط اجتماعی می‌شود، البته ابتدا باید نشاط درونی افراد به‌وجود بیاید تا به جامعه نشأت پیدا کند، در بازی شرایطی فراهم می‌شود و اتفاقات اثرگذاری شکل می‌گرد، بچه‌ها با بازی هیجانات درونی خود را تخلیه و علایق خود را به نقش‌آفرینی در آینده نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید فضایی فراهم شود تا هیجانات نسل جوان و نوجوان بروز پیدا کند، گفت: تلاش شده تا به این منظور اقداماتی در راستای ایجاد رشته‌ها و باشگاه‌های ورزشی انجام شود، علاوه بر این مسابقات ورزشی همچون بازی اخیر تیم فوتبال ایران با ژاپن نشاط زیادی به جامعه تزریق کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه در این اداره کل در قالب ورزش و حوزه جوانان در خدمت تمام جوانان و نوجوان شهر اصفهان هستیم، ادامه داد: در حوزه جوانان آمادگی داریم تا شرایط را برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فراهم کنیم.

محمدی تصریح کرد: روز چهارشنبه مصادف با ولادت حضرت علی‌اکبر (ع) جشن روز جوان در ورزشگاه پیروزی برگزار می‌شود که از تمام جوانان و نوجوانان دعوت می‌کنم همراه خانواده‌ها خود در این مراسم حضور پیدا کنند، همچنین روز جمعه جشن قهرمانی تیم فوتسال گیتی‌پسند در ورزشگاه پیروزی برگزار می‌شود.

کد خبر 729331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.