راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در تیران فرصتی برای خودکفایی مددجویان است

رئیس کمیته امداد تیران و کرون گفت: راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برای تولید برق فرصتی در جهت خودکفایی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی این شهرستان شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، اردشیر فرخ‌وند امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم بهمن_ در آئین افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح خودکفایی مددجویان کمیته امداد تیران و کرون اظهار کرد: راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی برای تولید برق در پشت بام‌های منازل فرصتی برای درآمدزایی و اشتغال مددجویان کمیته امداد و افراد جزو دهک‌های یک تا پنج شده است.

وی افزود: برای راه‌اندازی این پنل‌های خورشیدی تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان تا سقف سه میلیارد ریال متناسب با طرح پرداخت می‌شود.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون با اشاره به تشکیل ۱۳۰ پرونده دریافت تسهیلات برای راه‌اندازی پنل خورشیدی، تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد وام‌های این تقاضاها پرداخت شده و مابقی نیز با تکمیل پرونده و تأمین ضامن‌ها به سرانجام می‌رسد.

فرخ‌وند با بیان اینکه امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشغال‌زایی برای متقاضیان دهک‌های یک تا پنج و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد پرداخته شده، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ پرونده در حال بررسی و معرفی به بانک است.

وی یادآور شد: این تسهیلات زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده و خانواده‌های مددجویان را خودکفا کرده تا آنان کمتر به نهادهای حمایتی نیاز داشته باشند.

رئیس کمیته امداد تیران و کرون این کسب و کارهای کوچک را فرصتی برای درآمدزایی و اشتغال دانست و گفت: این تسهیلات قرض‌الحسنه می‌تواند زمینه رفع نیاز معیشتی خانواده‌ها را فراهم و در بعضی از پروژه‌ها اشتغال‌زایی را به همراه داشته است.

فرخ‌وند اضافه کرد: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌افزایی و حرفه‌آموزی با همکاری دیگر دستگاه‌های اداری برای رفع نیاز مددجویان و توانمندسازی آن برگزار می‌شود.

وی همچنین به اقدامات فرهنگی که برای خانواده مددجویان صورت گرفته اشاره کرد و اذعان داشت: اردوی مشهد مقدس، برنامه‌های فرهنگی و توزیع بسته‌های آموزشی و فرهنگی پیش‌بینی و اجرا شده است.

کد خبر 729313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.