محجوب:چاره کار حزبی کردن کشور است/ شریعتی‌:حال اقتصاد رو به بهبود است

مناظره انتخاباتی با حضور مالک شریعتی نیاسر، نماینده تهران در مجلس و علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در حالی برگزار شد که شریعتی نیاسر بر اجرای طرح دانش‌آموزی «همیار انتخابات» برای افزایش مشارکت تاکید کرد و محجوب از امید برای ایجاد تحول در روزهای پایانی مانده به انتخابات سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عصر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ مناظره انتخاباتی با حضور مالک شریعت نیاسر و علیرضا محجوب در حاشیه نمایشگاه مطبوعات تهران برگزار شد.

امید به تحول در روزهای پایانی مانده به انتخابات

علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر با اشاره به مؤلفه‌های افزایش مشارکت گفت: ما باید برای انتخابات کارکرد الهی و تکلیفی قائل باشیم؛ گاهی یک عمل ملایم تأثیرگذار به هزار حرف اعتقادی می‌ارزد؛ مردم این انتظار را دارند که مجلس کانون قانونگذاری و نظارت‌هایی باشد که اعمال دلخواه آنها از دل آن بیرون می‌آید.

وی تاکید کرد: مجلس بستر است؛ مجلس اصل نیست؛ اصل مجریان و کسانی هستند که باید اجرا کنند؛ حتی اگر مجلس تصمیمات خوبی بگیرد این تصمیمات با اجرای بد خنثی می‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه باید تا وقت داریم، فضا را متحول کنیم و این وظیفه کاندیداها، ائتلاف‌ها و احزاب و دسته‌ها است، ادامه داد: بقیه هم باید دعوت کنندگان خوبی باشند؛ چالش بزرگ و کار سختی وجود دارد، اما کار نشدنی نیست.

وی ادامه داد: قانع کردن افراد باید چهره به چهره اتفاق بیفتد، اینکه کسانی بیانیه بزنند تا دیگران قانع شوند اتفاق نخواهد افتاد؛ کاندیداها باید آنچه را از دستشان ساخته است را وعده دهند.

محجوب ابراز کرد: در گذشته نیز بسیاری انتخابات‌ها را برگزار کردیم که داشتیم که طی ۱۰ روز مانده به انتخابات فضا به کلی متحول شد.

چاره کار حزبی کردن کشور است

وی با بیان اینکه گلایه‌های بسیار زیادی داریم اما امیدواریم انتخابات امیدبخشی برگزار شود، گفت: مشکل تأیید صلاحیت رئیس جمهور سابق و برخی افرادی که از جریان‌های مختلف کاندیدا شدند و به درد مجلس می‌خوردند، باقی است و هنوز موضوع صلاحیتشان روشن نیست.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: ما انتظار داریم مشکل این افراد که زبان گویایی دارند را حل کنند چرا که با تأیید صلاحیت آنها در بعضی شهرها به تعداد آرای مردم افزوده خواهد شد و انتظار داشتیم شورای نگهبان این نکته را مدنظر داشته باشد و قسمت باقی مانده عدم تأیید صلاحیت‌ها را به تأیید صلاحیت تبدیل کند تا امید برای مشارکت مردم بیشتر شود.

وی تاکید کرد: به یاد دارم که بهترین انتخابات را وقتی داشتیم که حزب جمهوری اسلامی با امید آفرینی و همفکری بر روی ارزش‌های انقلابی در آن انتخابات نقش داشت؛ از این رو چاره کار ما حزبی کردن کشور است که می‌تواند ما را به یک راه جدید وارد کند؛ نمی‌گویم حتماً حلال مشکلات ما است اما قطعاً نتایج بهتری خواهد داشت.

حال اقتصادمان رو به بهبود است

مالک شریعتی نیاسر، دبیر کل جمعیت رهپویان نیز با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم گفت: واقعیت این است که مشکلات انباشته شده از گذشته زیاد بود اما به هر روی نمره مجلس را مردم باید بدهند.

وی افزود: قضاوت مردم نسبت به مجموعه افراد و مسئولین چه در قوه مقننه و چه در دولت سخت‌گیرانه است و حق هم دارند چون مشکلات موجود، تورم، بیکاری، ناترازی در انرژی و… را می‌بینند اما این نوید را مردم می‌دهم که حال اقتصاد در رو به بهبود است.

دبیر کل جمعیت رهپویان تشریح کرد: مانند پزشکی که بیمار خود را در بخش مراقبت‌های ویژه نگه داشته و برای او امید به بهبودی را مطرح می‌کند، پیکره اقتصاد بیمار ما هنوز شرایط ویژه‌ای را داشته و نیاز به مراقبت ویژه دارد اما امید به بهبودی او وجود دارد و در این دو سه ساله اخیر رویکردهای جدی در این زمینه هم در دولت و هم در مجلس اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: به هر حال ما از شرایطی که ۱۰۰ هزار بشکه نفت به سختی می‌فروختیم به به یک و نیم میلیون بشکه در در روز رسیده‌ایم؛ در این دوره ساخت نیروگاه، ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر، مسکن سازی و … با جدیت پیگیری شده هر چند هنوز عقب هستیم اما دولت در این زمینه تلاش می‌کند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: می‌توان آینده را روشن دید و مسیرمان رو به رشد است؛ تورم ۶۰ درصدی سال ۱۴۰۰ به تورم ۴۰ درصدی رسیده است؛ تورم هنوز بالا است اما بهتر شده است؛ شتاب رشد نقدینگی کاهش یافته و در حوزه‌های مختلف وضعیت بهتر شده است.

محجوب:امید به تحول در روزهای پایانی مانده به انتخابات/ شریعتی‌:حال اقتصاد رو به بهبود است

مجلس یازدهم به بیش از ۷۵ درصد از وعده‌های خود عمل کرد

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم به بیش از ۷۵ درصد از وعده‌های خود عمل کرده است، ابراز کرد: چهار سال دوره طلایی داریم تا عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و شرایط در حوزه اقتصادی تثبیت شود و امیدواریم روزی برسد که از نگاه مردم مجموعه خدمات دولت و مجلس نمره قبولی بگیرند و به آنچه که وعده داده‌ایم عمل کرده باشیم.

دبیر کل جمعیت رهپویان در خصوص راهکار افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: نباید انتخابات پرشور ۸۸ را فراموش کرد؛ فارغ از طرفین رقابت و پیروز انتخابات، در آن سال شور و هیجانی در دل مردم ایجاد شد و انتظار می‌رفت با استقبال ویژه‌ای از سوی احزاب و جریان‌ها مواجه شود که متأسفانه نشد و با قدری بی انصافی، در حق مردمی که پای صندوق‌های رأی آمدند، جفا شد.

افول مشارکت در انتخابات‌ها از انتخابات ۸۸ شروع شد

وی با اشاره به مشارکت بیش از ۸۰ درصد مردم در انتخابات ۸۸ ابراز کرد: با این وجود عده‌ای نتیجه انتخابات را قبول نکردند و کشور را به چالش کشیدند و شاید افول مشارکت در انتخابات‌های بعد، فشارهای مختلف بر کشور و افزایش تحریم‌های بین‌المللی از آن روز شروع شد.

شریعتی نیاسر ادامه داد: پس از آن انتخابات افرادی زیر میز جمهوریت نظام و زیر میز آرای مردم زدند و این جسارت را به دشمن دادند که فشارها و تحریم‌ها را علیه ملت ایران زیاد کند که امیدوارم درس بزرگی باشد تا چارچوب‌ها را رعایت کنیم.

افزایش مشارکت با طرح دانش آموزی همیار انتخابات

وی با بیان اینکه همه مجالس و همه دولت‌ها منتخب مردم بوده‌اند، تصریح کرد: برای افزایش مشارکت باید به صورت خانواده محور حرکت کنیم چرا که تبلیغات غیرمستقیم جواب نمی‌دهد؛ مانند همیار پلیس باید در مدارس و آموزش و پرورش به دانش آموزان یاد دهیم که همیار انتخابات و همیار مشارکت باشند و این را از دانش آموزان بخواهیم که از خانواده‌های خود برای مشارکت در انتخابات مطالبه کنند.

دبیر کل جمعیت رهپویان خاطر نشان کرد: دانش آموزان می‌توانند از خانواده‌های خود این مطالبه را داشته باشند که در روی رأی گیری رأی والدینشان را به صندوق بیندازند و به نوعی در انتخابات مشارکت کنند.

کد خبر 729301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.