۵۸ میلیارد لیتر نفت خام و انواع مواد نفتی در منطقه مرکزی جابه‌جا می‌شود

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی گفت: توسط خطوط لوله در منطقه مرکزی سالانه بیش از ۵۸ میلیارد لیتر نفت خام و انواع مواد نفتی جابه‌جا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، علی‌اکبر فضلی‌خانی ظهر امروز _دوشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت ۱۲ منطقه در سطح کشور دارد که یکی از آنها منطقه مرکزی است.

وی افزود: شرکت خطوط لوله و نفت ایران شامل پنج استان همدان، خرم‌آباد، قم، مرکزی و بخشی از اصفهان است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی از انتقال حدود ۵۰ میلیارد لیتر نفت خام و فرآورده‌های نفتی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: انتقال این مواد با توجه به اضافه شدن یک خط جدید، نسبت به مدت مشابه گذشته، پنج درصد افزایش داشته است.

فضلی خانی افزود: تاکنون حدود ۲۰ میلیارد لیتر فرآورده و ۳۰ میلیارد لیتر نفت خام از حوزه منطقه مرکزی توسط مراکز عملیاتی و تاسیساتی منتقل شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۰ میلیارد لیتر فرآورده‌های نفتی، هشت میلیارد لیتر در انبارهای همدان، لرستان، مرکزی و قم، رسید فرآورده انجام شده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی اضافه کرد: ۳۰ میلیارد ریال از مواد انتقال شده از ابتدای امسال تاکنون نفت خام است که توسط مراکز عملیاتی و تاسیساتی این منطقه منتقل شده است.

فضلی خانی ادامه داد: بیشتر فرآورده‌های انتقال یافته توسط خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی، نفت گاز و بنزین است.

وی اظهار کرد: در این منطقه یک‌هزار و ۷۵۰ کیلومتر خط نفت خام و خطوط لوله و مخابرات وجود دارد که حدود ۵۰۰ کیلومتر نفت خام و مابقی آن فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی با بیان اینکه مراکز انتقال نفت به صورت مستمر پایش و نمونه‌برداری می‌شود تاکید کرد: از جمله برنامه‌های مهم این شرکت در سال آینده پیکرانی هوشمند در خطوط است که از خط شازند به قم تا تهران حکمرانی هوشمند می‌شود که در راستای آن، نقطه به نقطه خط مورد ارزیابی دقیق قرار می‌گیرد.

فضلی خانی اضافه کرد: مخابرات منطقه مرکزی با استفاده از به‌روزترین تجهیزات، با حداکثر ضریب اطمینان و حداقل تأخیر ارتباطی، ارائه دهنده کارآمدترین خدمات مخابرات صنعتی است.

وی اظهار کرد: امسال با اقدامات پیشگیرانه، سرقتی در انشعابات این منطقه صورت نگرفته است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی افزود: خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزی در ۱۲ منطقه کشور، برای سارقین ناامن‌ترین و برای کارکنان امن‌ترین منطقه است.

فضلی‌خانی خاطرنشان کرد: به صورت مستمر از یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی این منطقه صیانت و حفظ ایمنی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت نفت چهار شرکت اصلی دارد گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یکی از این شرکت‌ها است و شرکت خطوط لوله و نفت مخابرات زیرمجموعه این شرکت به شمار می‌رود.

کد خبر 729284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.