۳۰ جوان برتر کرمانشاهی معرفی می‌شوند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره جوان برتر ایران زمین در هفته جوان خبر داد و گفت: در این برنامه ۳۰ جوان برتر کرمانشاه معرفی و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، منوچهر حاتمی امروز یکشنبه _ بیست و نهم بهمن _ در نشستی خبری به مناسبت هفته جوان، اظهار کرد: برنامه‌های هفته جوان در کرمانشاه از فردا (۳۰ بهمن) آغاز می‌شود و تا ششم اسفند همزمان با روز نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: برای این هفته حدود ۳۰۰ برنامه متنوع توسط اداره کل ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان استان تدارک دیده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه الگوسازی از شخصیت حضرت علی اکبر (ع)، تقویت نشاط جمعی با محوریت جوانان، تقویت روحیه خودباوری، الگوسازی مناسب برای جوانان، زمینه سازی برای افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده را از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری برنامه‌های جشن و شادی در حدود ۳۰ مسجد استان، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و آشنایی جوانان کرمانشاهی با دستاوردهای انقلاب در استان، برگزاری جلسات گفت و شنود جوانان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، معرفی جوانان نخبه کرمانشاهی و… از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

حاتمی از برگزاری جشنواره جوان برتر ایران زمین به عنوان شاخص‌ترین برنامه هفته جوان در کرمانشاه نام برد و گفت: در این برنامه در تلاشیم تا جوانان برتر استان را طی یک مراسم معرفی و مورد تجلیل قرار دهیم.

وی با بیان اینکه شناسایی جوان برتر ایران زمین دستورالعمل و شیوه‌هایی دارد که از مرکز به استان ابلاغ شده، عنوان کرد: امسال برای معرفی جوان برتر استان با حدود ۲۰ دستگاه مختلف مکاتباتی داشتیم تا هر دستگاه حدود ۱۰ جوان برتر خود را به ما معرفی کند که مجموع آنها حدود ۲۰۰ جوان می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: این جوانان باید در چهار حوزه اصلی فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی و در ۱۰ موضوع تخصصی شامل قرآن و خادم اهل بیت، ادبیات، فیلم، موسیقی، کارآفرینی، دانش بنیان، ورزش (قهرمانی)، فعال اجتماعی، فعال جهادی، کنشگر فعال رسانه و فضای مجازی شاخص‌های لازم را برای انتخاب به عنوان جوان برتر داشته باشند.

وی اضافه کرد: پس از اینکه ۲۰۰ جوان برتر از سوی دستگاه‌ها معرفی شدند، مورد داوری قرار گرفته و از بین آنها ۳۰ نفر به عنوان جوان برتر (برای هر موضوع تخصصی سه نفر) معرفی می‌شوند و طی مراسمی از آنها تجلیل صورت می‌گیرد.

حاتمی اضافه کرد: مراسم تجلیل از جوانان برتر ایران زمین در کرمانشاه روز شنبه (پنجم اسفند) در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گفته وی نفرات برتر در هر موضوع تخصصی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم از خانواده دو نفر از شهدای حافظ امنیت استان نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه عنوان کرد: به مناسبت هفته جوان قرار است فضاسازی‌هایی هم توسط شهرداری و اداره کل ورزش و جوانان استان در سطح شهر انجام گیرد.

حاتمی در ادامه بر لزوم توجه بیشتر به جوانان در جامعه هم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری همواره روی توجه به جوانان تاکید جدی دارند و استاندار کرمانشاه هم به مسائل مربوط به جوانان اهمیت زیادی می‌دهند، در تلاشیم در طول هفته جوان برنامه‌های پررنگی را برگزار کنیم.

کد خبر 729276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.