لزوم افزایش مدت ماندگاری مسافران در اصفهان با ارتقای کیفیت ارائه خدمات

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان گفت: سال گذشته در استان اصفهان پذیرای حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با مدت ماندگاری ۲.۸ شب بودیم که سال آینده باید مدت ماندگاری آن‌ها را با ارتقای کیفیت خدمات افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کامران هارونی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در جلسه هماهنگی مدیران مناطق پانزده‌گانه و کمیته‌های ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه کل ظرفیت اقامت در شهر اصفهان حدود ۱۶ هزار نفر و در استان ۲۵ هزار نفر است، اظهار کرد: سال گذشته در استان اصفهان پذیرای حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر با مدت ماندگاری ۲.۸ شب بودیم که سال آینده باید مدت ماندگاری آن‌ها را با ارتقای کیفیت خدمات افزایش دهیم.

وی افزود: شهرداری اصفهان در تمام زمینه‌ها به خوبی اقدام کرده، اما اطلاع‌رسانی‌های ما ضعیف بوده است که امیدواریم نوروز سال جاری نیز میزان خوبی برای مسافران باشیم.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، شهرضا و چادگان بیشترین اقامت را در سطح استان داشتند که از این مجموع رتبه اول را برای اقامت خانه‌های استیجاری، رتبه دوم مدارس آموزش و پرورش و رتبه سوم را کمپ‌ها، پارک‌ها حسینیه‌ها و مراکز اقامتی رسمی به خود اختصاص دادند.

هارونی گفت: در نظرسنجی که هر ساله انجام می‌دهیم، بعضی موارد سال‌ها به‌ویژه در شهرهای اصفهان و کاشان تکرار می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ترافیک ورودی‌های شهر، کمبود پارکینگ و نانوایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پخش‌نشدن اذان در بناهای تاریخی، حسینیه‌ها، مساجد و جاذبه‌های گردشگری، کیفیت پایین نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی در ورودی‌های شهر و کمیت آن در مرکز شهر، همچنین نرخ بالای تاکسی‌ها، رستوران‌ها، خانه‌های استیجاری و صنایع دستی از دیگر گلایه‌های مسافران در نظرسنجی‌ها بوده است، تصریح کرد: رضایتمندی مسافران به ترتیب از مدارس آموزش و پرورش، هتل‌ها و از خانه‌های استیجاری بوده است.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان با بیان اینکه در مباحث فرهنگی غیر از شهر اصفهان سایر شهرها خوب عمل نکردند، اظهار کرد: صدا و سیما می‌تواند نقش مهمی در تمام حوزه‌ها داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از اسکان غیرمجاز مسافران دادستانی باید ورود پیدا کند، گفت: اگر نوروز ۱۴۰۳ در میدان امام بازی چوگان را داشته باشیم و برنامه‌های فرهنگی و آئینی در سطح شهر اجرا شود، بی‌شک مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار می‌گیرد.

کد خبر 729266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.