صنعت آبزی پروری چهارمحال و بختیاری پس از یک دهه رونق گرفته است

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱۰ سال تولید ماهی قزل آلای استان بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تن باقی مانده بود و سرانه مصرف کشور بیشتر از این تولید را جوابگو نبود با ایجاد ساختارهای جدید و اصلاح ساختار در حوزه بسته بندی و فراوری و بازارهای جدید خارج از کشور، پرورش ماهی رونق پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حسین برزگر، امروز_یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در نشست با آبزی‌پروران استان اظهار کرد: حدود ۱۰ سال تولید ماهی قزل آلای استان بین ۲۰ تا ۲۲ هزار تن باقی مانده بود و سرانه مصرف کشور بیشتر از این تولید را جوابگو نبود در صورتی که زیر ساخت‌های این حوزه در استان بیش از ۳۵ الی ۴۰ هزار تن است در نتیجه گام‌های اساسی برای جذب بازارهای جدید یک مسئله مهم بود که اقدامات در این زمینه را از سال گذشته آغاز کردیم.


وی ادامه داد: با بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد در بحث تولید مشکل نداریم باید در حوزه بازار و بسته بندی اقدام می‌کردیم که در این زمینه تلاش شد که الحمدالله تغییر ساختار انجام شد وبا بازارهای جدید خارج از کشور امسال بیش از ۶ هزار تن صادرات داشتیم.


رئیس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات در این زمینه بهره وری بود که در این زمینه در سفر دوم ریاست جمهوری، راه اندازی آزمایشگاه مرکز ملی پیگیری شد که ۵ میلیارد تومان اعتبار دیده شده است و موضوع دوم تحقیقات بود که در راستا یک میلیارد اعتبار اختصاص داده شد که بخش تحقیقات در مرکز تحقیقات و آموزش تقویت خواهد شد.

برزگر افزود: چند سال پیش تولید کنندگان در این حوزه مشکل فروش داشتند که با ایجاد ساختارهای جدید و اصلاح ساختار در حوزه بسته بندی و فرآوری و در نتیجه بازارهای جدید خارج از کشور، تولید رونق پیدا کرد و دیگر مشکل بازار نداریم.

وی گفت: خانواده شیلات خانواده بزرگی در استان است و امروز ۸ هزار اشتغال در این حوزه وجود دارد و تولید بیش از ۳۰ هزار تن که ارزش این بخش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان است که نتیجه تلاش‌های جهادی تولید کنندگان این بخش است.

کد خبر 729248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.