امضای بزرگترین قرارداد تاریخ نفت کشور به ارزش ۱۳ میلیارد دلار

وزیر نفت گفت: در هفته گذشته با چهار پیمانکار در رابطه با فشارافزایی پارس جنوبی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار قرارداد امضا کردیم و امروز نیز قراردادی به مبلغ ۱۳ میلیارد دلار را به امضا رساندیم که در صنعت نفت ایران سابقه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مراسم امضای قراردادهای بالادستی توسعه شش میدان نفتی آزادگان، آذر ۲، سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان به ارزش ۱۳ میلیارد دلار امروز یکشنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت برگزار شد.

جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم در این مراسم گفت: پس از فراز و نشیب‌های بسیار توانستیم این قرارداد را به سرانجام برسانیم و در این دولت سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفت و نزدیک به ۱۳۰ پروژه نیمه‌تمام را به پایان رساندیم و به میزان ۲۸.۵ میلیارد دلار، ۵۰ پروژه جدید را آغاز کردیم.

وزیر نفت ادامه داد: در زمینه حل ناترازی نیز تولید بنزین را از ۹۷ تا ۹۸ میلیون لیتر در روز به ۱۱۴ تا ۱۱۵ میلیون لیتر در روز رساندیم و تولید گاز را نیز افزایش دادیم.

وی ادامه داد: پنج پتروشیمی آماده افتتاح داریم که هشت میلیون تن به افزایش تولید کمک خواهد کرد. در این دولت ۵۵۰۰ روستا را گازرسانی کردیم و به اندازه ۱۰۰۰ کیلومتر نیز انتقال گاز صورت گرفت.

اوجی گفت: توانستیم رشد اقتصادی حوزه نفت و گاز را در سال جای به بالای ۲۰ درصد برسانیم.

وزیر نفت افزود: این نوید را می‌توانیم بدهیم که بعضی از این پروژه‌ها از سال ۱۴۰۳ به تولید خواهند رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 729232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.