نرخ بیکاری فارغ التحصیلان به کمترین میزان خود رسیده است

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت: خالص اشتغال ایجادی در ۳ فصل اول امسال حدود ۷۸۰ هزار نفر بوده است و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان به کمترین میزان خود یعنی ۱۱ درصد رسیده و بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال تا امروز بر اساس کد ملی ۸۷۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمود کریمی بیرانوند ظهر امروز یکشنبه _بیست‌ونهم بهمن_ در نشست خبری روز اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در ۲۴ بند ابلاغ فرمودند و در این راستا این روز به این عنوان روز اقتصادی مقاومتی و کار آفرینی نام گذاری شده است، بعد از این سال سیاست‌های ایران باید بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تعیین شده است.

وی افزود: بند اول سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون چراغ راه قرار دادیم، زیرا در این بند آماده است «تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقا درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط» در این راستا تاکید شده است تمامی امکانات کشور در راستای ایجاد اشتغال باید بسیج شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در آخرین گزارش مرکز آمار پاییز سال ۱۴۰۲. نرخ بیکاری به ۷،۶ درصد رسید و همزمان با این آمار افزایش نرخ مشارکت اقتصادی رخ داده است و جمعیت بیکار کشور نسبت به ۲ سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

کریمی تاکید کرد: خالص اشتغال ایجادی در ۳ فصل اول امسال حدود ۷۸۰ هزار نفر بوده است و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان به کمترین میزان خود یعنی ۱۱ درصد رسیده است، بر اساس آمار سامانه رصد اشتغال تا امروز بر اساس کد ملی ۸۷۰ هزار نفر فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌ها ایجاد شده است، امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به تعهد یک میلیون شغل دست یابیم.

بیرانوند با بیان اینکه فضای کلان در دولت سیزدهم مثبت بوده است، گفت: هم اکنون اقتصاد ایران از حالت شرطی خارج شده و برای رفع مشکلات نگاه ما صرفاً به لغو تحریم‌ها نیست.

معاون وزیر کار همچنین تصریح کرد: هر سال تعهد ایجاد یک میلیون شغل را بین استان‌ها تقسیم می‌کنیم و به وسیله سامانه رصد می‌توانیم وضعیت استان‌ها را نظارت کنیم. در حال حاضر بیش از ۲۳ هزار کاربر دستگاه اجرایی در سامانه رصد حضور دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار واحد راکد و نیمه فعال احیا شد، اظهار کرد: حدود ۱۶۰ همت تسهیلات به بازار کار تزریق شده است که از این طریق بخشی از مشکلات واحدها رفع شد.

معاون وزیر کار همچنین یادآور شد: برای سال آینده ایجاد یک میلیون شغل هدف گذاری شده است.

وی افزود: حدود ۶ ماه است که سامانه جست‌وجوی شغل برای پیدا کردن شغل و نیروی کار راه اندازی شده است. تا امروز بیش از ۲۷۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرماها و کاریابی‌ها و اطلاعات بیش از ۲۸۰ هزار کارجو روی سامانه ثبت شده است. همچنین ۳۰ هزار به‌کارگماری هم داشته‌ایم. حدود ۸۰ هزار معرفی‌نامه هم صادر شده است.

معاون وزیر کار در مورد بیکاری فارغ‌التحصیلان گفت: به صورت جدی روی بیکاری این قشر تمرکز کرده‌ایم و همکاری خوبی با وزارت علوم و معاونان علمی شروع کرده‌ایم. بر این اساس بنیه ضمانتی ۲۶ صندوق پژوهش و فناوری با تزریق ۳ همت تقویت شد.

کد خبر 729229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.