ثبت تقاضای جابه‌جایی حوزه انتخابیه ۳۵ نفر از داوطلبان فارس

رییس ستاد انتخابات استان فارس گفت: ۳۵ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان فارس درخواست جابه‌جایی حوزه انتخابیه خود را داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، اسماعیل قزل‌سفلی امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۴۳ فرآیند تعریف شده در حال حاضر در فرآیند ۲۳ و تهیه تعرفه‌ها هستیم.

وی افزود: در این فرآیند جابه‌جایی حوزه انتخابیه صورت گرفت که در سطح کشور ۲۶۳ نفر درخواست جابه‌جایی خود را داشتند که از استان فارس ۳۵ نفر این تقاضا را داشتند که ۲۰ نفر جابه‌جایی داخل استان، هشت نفر جابه‌جایی خارج از استان و هفت نفر از استان‌های دیگر درخواست جابه‌جایی خود را اعلام کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اضافه کرد: پس پایان روز نوزدهم بهمن که لیست نهایی از سوی شورای نگهبان اعلام شد تنها به درخواست‌ها و اعتراضات رسیدگی می‌شود که به دنبال این روند تنها یک نفر در حوزه انتخابیه شیراز تأیید صلاحیت شد.

قزل‌سفلی ادامه داد: از آخرین آمار اعلام شده که ۳۰۲ نفر بود، صلاحیت یک نفر تأیید شد و تعداد داوطلبان به ۳۰۳ نفر رسید.

وی خاطر نشان کرد: مجموع آمار داوطلبان استان فارس تعداد ۸۸۲ نفر است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خاطرنشان کرد: تا یکم اسفند لیست نهایی را که وزارت کشور به شورای نگهبان اعلام می‌کند ممکن است شاهد افزایش و یا کاهش داوطلبان باشیم.

قزل‌سفلی افزود: در استان فارس ۷۰ حزب و گروه قانونی نامزدهای انتخابات خود را معرفی خواهند کرد و پیش‌بینی می‌شود لیست و احزاب متفاوت باشد اما احزاب لیست‌ها را مستقلاً دنبال خواهند کرد و در این فرآیند ستاد انتخابات استان فارس هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

وی تصریح کرد: ۳۰۲ سالن اجتماعات و ۲۱۹ تابلوی تبلیغاتی در سطح استان فارس و شهر شیراز برای انجام تبلیغات داوطلبان احصا شده است و به فرمانداران هر شهرستان اعلام شده است تا با هماهنگی لازم و با قرعه‌کشی در اختیار کاندیداها قرار گیرد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اضافه کرد: ۱۵ شبکه محلی از سوی صدا و سیما برای تبلیغات کاندیداها و پخش برنامه مناظره تدارک دیده شده است که از روز سوم اسفند مناظره‌ها پخش می‌شود و تاکنون ۱۰۳ نفر برای شرکت در مناظره اعلام آمادگی داشتند.

کد خبر 729220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.