روزانه ۳۰۰ هزار مسافر با متروی مشهد جابه‌جا می‌شوند

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: در آستانه سیزدهمین سالروز بهره‌برداری قطارشهری مشهد هستیم، دوم اسفند، نخستین فعالیت قطارشهری رسما آغاز شد و در حال حاضر مفتخر به گنجینه تجارب و ظرفیت‌ها هستیم.

بهرام نکاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خراسان‌رضوی، اظهار کرد: ما به عنوان جانشینان مردم در حوزه بهره‌برداری، توقع داریم دولت در تحقق مطالعات و دستیابی به افق طرح یعنی چهار خط مترو مشهد تسریع کند و امیدواریم باقی مانده خطوط که در مرحله ساخت است، هرچه زودتر به پایان برسد.

وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به جابه‌جایی و سفر روزانه ۳۰۰ هزار مسافر، متأسفانه کمبود ۶۰ دستگاه واگن در خط یک وجود دارد و خط دو به صورت کامل به بهره‌برداری نرسیده است و امیدواریم هرچه زودتر شاهد تکمیل خط سه و چهار باشیم، توجه به جابه‌جایی مسافر یکی از اقدامات در بخش بهره‌برداری قطارشهری است؛ متأسفانه در حوزه ایستگاهی نیز توجه ویژه‌ای به هویت شهری و معماری نشده است.

انعقاد تفاهم‌نامه اولین مرکز نوآوری حمل‌ونقل

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد در خصوص اقدامات پیش‌رو تصریح کرد: خوشبختانه همکاران ما در حوزه تأمین قطعات و ساخت آنها در داخل کشور اقدامات و تجارب خوبی داشتند که نتیجه آن منجر به انعقاد تفاهم‌نامه اولین مرکز نوآوری حمل‌ونقل شده است که فاز اول آن در اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، مسیر نابینایان و خدمات مسافربری با کیفیت از جمله موضوعاتی است که متفاوت از دیگر شهرها است و تعداد حوادث جانی بسیار کم است.

نکاحی ادامه داد: برای هر سفری هزینه تمام شده هر نفر مسافر تعیین شده است، میزان دریافتی از مسافر هرچه‌قدرباشد مابه‌التفاوت را باید یکی از مراجع پرداخت کند که در حال حاضر مرجع ما شهرداری است؛ برخلاف تصور عموم که فکرمی‌کنند عمده استفاده‌کنندگان مترو افراد آسیب دیده هستند اما دهک‌های بالا نیز از این خدمات بهره می‌جویند.

وی همچنین بیان کرد: در شب سال تحویل فعالیت خطوط یک و دو قطار شهری بیست‌وچهار ساعته است و شهروندان و زائران می‌توانند از خدمات مترویی استفاده کنند.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خریداری لوازم فنی مترو

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به افزایش میزان نقص فنی در خط یک تشریح کرد: در چند ماه گذشته به کمک همکاران خود تعداد قطارها را افزایش دادیم و سعی کردیم حداکثر ظرفیت را مورد استفاده قرار دهیم، باید گفت نقایص پیش آمده به قدری جدی نیستند که ایمنی سفرها را تحت‌الشعاع خود قرار دهند، قطعات ساخت داخل و خارج تا قبل از دریافت تاییدکامل، روی سیستم نصب نمی‌شوند، در این راستا ۲۰۰ میلیارد تومان برای خرید لوازم یدکی برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

نکاحی با اشاره به دلیل برخی توقف‌های قطارها ابراز کرد: برخی توقف‌ها در ایستگاه‌ها به معنای نقص فنی نیست و در برخی موارد ممکن است درگیری بین دو شهروند باشد که این خود بدیهیات حوزه قطارشهری است و دلیل آن ضریب ایمنی بالاست.

کد خبر 729210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.