دستگیری حفاران غیرمجاز در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از دستگیری حفاران غیرمجاز و توقیف دستگاه‌های سنگین حفاری در شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، ناصر شکری قبل از ظهر امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اقدام مشترک یگان حفاظت میراث فرهنگی و یگان حفاظت راه و شهرسازی، افراد سودجو و فرصت‌طلب که با توجه به شرایط نامساعد آب و هوای استان حین عملیات حفاری قرار داشتند، دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: افراد دستگیر شده در این عملیات پنج نفر حفار غیرمجاز به همراه دو دستگاه ماشین‌آلات سنگین بودند که در محدوده شهرستان اردبیل اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی با همکاری تمام ظرفیت‌های موجود در استان در حال حفاظت و نگهبانی از آثار تاریخی استان است و حفاران غیرمجاز به همراه ماشین‌آلات توقیف شده در این عملیات به مراجع قضائی تحویل داده شد و برای این مجرمان پرونده قضائی تشکیل شد.

سرهنگ شکری ادامه داد: با توجه به تعدد و پراکندگی آثار تاریخی استان برای حفاظت از این آثار نیازمند همراهی و همکاری مردمی هستیم و هم‌استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه حفاری غیرمجاز می‌توانند از طریق شماره تلفن ۰۹۶۶۲ در سطح ملی و شماره‌های ۳۳۲۳۴۰۵۰ و ۳۳۲۴۱۰۷۰ در سطح استانی اخبار و اطلاعات لازم را به یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی اطلاع دهند.

کد خبر 729189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.