پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی از پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد و گفت: مدیران برای جذب اعتبارات از وزارت‌خانه‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی در خصوص سکونتگاه‌های جدید ساحلی با رویکرد مولدسازی اظهار کرد: در این سکونتگاه‌ها از ظرفیت استان‌ها برای سرمایه‌گذاری و مولدسازی استفاده می‌شود که فرصت خوبی برای خراسان شمالی است.

وی با بیان اینکه از دور هشتم مجلس شورای اسلامی موضوع تقویت سکونتگاه‌های ساحلی و استفاده از ظرفیت دریا مطرح شده است، افزود: این موضوع فرصتی برای استان‌ها است؛ بنابراین خراسان شمالی اعلام آمادگی می‌کند تا متناسب با اقدامات سایر استان‌ها فعالیت داشته باشد.

استاندار خراسان شمالی امنیت پایدار، درآمدزایی و اشتغال را مهم‌ترین رویکرد این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: استان باید در مسیر اجرایی این طرح تسریع کند.

حسین‌نژاد با اشاره به ضرورت احداث مرکز سراج در تمام شهرستان‌ها، تصریح کرد: احداث چنین مرکزی بیش از پیش احساس می‌شود؛ چراکه با گسترش فعالیت‌ها شاهد کاهش آمار اختلالات روانی خواهیم بود؛ بنابراین فرمانداران از احداث این مرکز استقبال کنند.

وی هدف از احداث مرکز سراج را افزایش شاخص بهره‌مندی عادلانه از خدمات سلامت روانی و مراقبت‌های اجتماعی دانست و تصریح کرد: دستور پیگیری قوی‌تر مدیران از سوی وزارت‌خانه‌های مربوطه برای افزایش سهم دستگاهی استان در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور داده و سهم وزارت خانه‌ها شناسایی شده است.

استاندار خراسان شمالی سهم دستگاه‌های اجرایی از مصوبات سفر رئیس‌جمهور را ۵,۰۰۰ میلیارد تومان و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور را ۴۵ درصد عنوان و اضافه کرد: طرح نهضت ملی مسکن در روستاها با هدف ایجاد فراهم شدن بستر سکونت، جلوگیری از مهاجرت و افزایش کیفیت زندگی در روستاها انجام می‌شود تا از این طریق، رغبت سکونت و زمینه ماندگاری مردم در روستا افزایش پیدا کند.

حسین‌نژاد تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به استقرار ادارات در شهرستان‌های تازه‌تاسیس اقدام کنند، انتظار مردم ایجاد تحول در این شهرستان‌ها است و مدیران باید در مسیر امیدآفرینی حرکت کنند.

کد خبر 729153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.