احداث ۲۰ تقاطع در پایتخت تا ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از احداث ۲۰ تقاطع در سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان امسال شش تقاطع دیگر را تکمیل خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی صداقتی امروز _یکشنبه بیست و نهم بهمن‌_ در صد و یکمین پویش امید و افتخار، اظهار کرد: پروژه کندروی شمالی بزرگراه آزادگان به جهت بار ترافیکی بسیاری که دارد و خارج از ظرفیت خود علاوه بر نقش کمربندی جنوب تهران نقش محور ترانزیتی در کشور را هم ایفا می‌کند نیاز است تا در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طول این کندرو ۳.۶ کیلومتر است، افزود: عرض محور احداث شده بعضاً از محور اصلی نیز بیشتر است. این پروژه کار بسیار سنگینی بود که طی یک سال و نیم انجام شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: دو دستگاه پل سواره رو در این پروژه تعریض، و در دو محور شهید دستواره و شهید رجایی هم دو پل جدید احداث شد.

صداقتی با بیان اینکه ۱۳ هزار تن آسفالت در این محدوده توزیع شده است، خاطرنشان کرد: قرار بود امروز بیست و نهم بهمن‌ماه هم کندروی شمالی و هم جنوبی را همزمان افتتاح کنیم، اما به جهت معارض تأسیسات کندروی جنوبی، احداث آن به تأخیر افتاد و طی عملیات ۳ تا ۴ ماهه آن محور نیز تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق گزارش پلیس راهور ترافیک باند شمالی سنگین‌تر بود تا جایی که هر ساعت هشت هزار خودرو از این محور عبور می‌کند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران تاکید کرد: با احداث این کندرو باید دوربین‌های سرعت گیر در این نقطه فعال شود؛ چرا که گره‌گشایی بسیاری در این نقطه انجام شده است.

صداقتی تاکید کرد: بعد از کلان‌پروژه شهید بروجردی اثرگذارترین پروژه سازمان مهندسی عمران در سال جاری همین پروژه است که آرامش ترافیکی از دستاوردهای این پروژه برای مدیریت ششم شهری خواهد بود.

وی افزود: تا پایان امسال شش تقاطع دیگر را تکمیل خواهیم کرد و برنامه سال آینده ما نیز احداث ۲۰ تقاطع دیگر است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه بزرگراه آزادگان ۳۸ کیلومتر طول دارد، گفت: اتفاقی که در سال جاری افتاد این بود که ۱۰ درصد از آسفالت تولیدی را در این بزرگراه توزیع کردیم که نشان دهنده توجه به این بزرگراه و خرابی‌های گذشته آن است.

صداقتی اضافه کرد: کارکرد این بزرگراه صرفاً برای مردم تهران نیست و به عنوان مجرای ترانزیتی شرق و غرب ایران عمل می‌کند.

کد خبر 729146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.