عشایر استان فارس در دولت سیزدهم از ۴۲ حمام خورشیدی بهره‌مند شدند

مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: توزیع، نصب و راه‌اندازی آبگرمکن‌های خورشیدی با هدف تامین رفاه و آسایش عشایر به خصوص مسائل بهداشتی آنها انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان فارس، عبدالحمید کریمی امروز _ یکشنبه بیست‌ونهم بهمن_ اظهار کرد: بهره‌مندی و استفاده از سامانه‌هایی که با انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر کار می‌کنند از سهل‌الوصول ترین و مهم‌ترین برنامه‌های سازمان امور عشایر ایران و اداره کل امور عشایر استان فارس در راستای خدمت‌رسانی عادلانه به عشایر است.

وی با تأکید بر ترویج و استفاده از انرژی‌های نو و ارزان قیمت در بین عشایر افزود: برای تجهیز عشایر مناطق عشایرنشین استان از سنوات گذشته اداره کل امور عشایر استان اقدامات لازم درباره احداث و نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در بین عشایر را انجام داده است.

مدیر کل امور عشایر استان فارس تصریح کرد: از مزایای تجهیز و نصب آبگرمکن و حمام‌های خورشیدی در مناطق عشایر نشین استان می‌توان به استفاده از انرژی‌های پاک، ارزان و تجدیدپذیر، قابلیت حمل‌ونقل آسان تجهیزات، اثربخشی در معیشت عشایر با توجه به مقرون به صرفه بودن این نوع آبگرمکن‌ها، تعمیر و تجهیز سریع و سهل‌الوصول آبگرمکن‌ها توسط خود عشایر، بهره‌مندی تعداد ۱۰ خانوار در طول روز از هر آبگرمکن، جلوگیری از تخریب مراتع و حفظ گونه‌های مرتعی اشاره کرد.

کریمی اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۰ آبگرمکن خریداری و نصب شده است و همچنین در سال‌جاری نیز تعداد ۲۲ حمام خورشیدی در حال خرید و نصب است.

کد خبر 729060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.