ساخت ۸۸۰ واحد مسکونی برای دانشگاهیان اراک و تفرش

استاندار مرکزی گفت: ۸۸۰ واحد مسکونی برای دانشگاهیان اراک و تفرش احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مخلص‌الائمه عصر امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در حاشیه نشست وبیناری شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور اظهار کرد: در اجرای تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ساخت مسکن اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور، یک اقدام مشترک با حضور ریاست جمهوری انجام شد.

وی افزود: تفاهم‌نامه دانشگاه‌های آزاد و دولتی استان مرکزی با ظرفیت حدود ۲۰۰ هکتار زمین مربوط به دانشگاه آزاد و سراسری امضا و فرآیند ساخت آن آغاز شده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در مجموع برای ساخت واحدهای مسکونی در حوزه دانشگاه آزاد در چهار حوزه آشتیان، ساوه، کمیجان و نراق حدود ۱۸۳ هکتار زمین پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای ۹ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی ایجاد ظرفیت شده است که بخشی مربوط به نهضت ملی مسکن و متقاضیان واجد شرایطی اداره کل راه و شهرسازی است که می‌توانند در این چهار شهرستان ساخت مسکن داشته باشند.

مخلص‌الائمه افزود: بخشی از این طرح متعلق به اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تصریح کرد: عملیات ساخت ۸۸۰ واحد مسکونی با ظرفیت ۱۶ هکتار زمین برای دانشگاه سراسری و دولتی تفرش و اراک برنامه‌ریزی شده است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: همچنین ظرفیتی برای خوابگاه متأهلی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: حدود ۱۷ درصد ظرفیت کشور در استان مرکزی تعریف شده که ظرفیت قابل توجهی است.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: تلاش شده است ظرفیت دانشگاه دولتی را افزایش و دانشگاه‌های دولتی و اعضای هیأت علمی را در اجرای این طرح‌ها مشارکت دهیم.

کد خبر 728988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.