حامیان فلسطین در لندن برای نوزدهمین هفته متوالی تظاهرات کردند

هزاران تن از حامیان فلسطین در لندن امروز (شنبه) برای نوزدهمین هفته متوالی در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کردند و خواستار برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شرکت‌کنندگان از ملیت‌ها و مذاهب مختلف بار دیگر در خیابان‌های پایتخت انگلیس سرازیر شده و شعارهایی را در خصوص عدالت خواهی، پایان نظام آپارتاید و آتش‌بس فوری در غزه سردادند.

آن‌ها ابتدا در میدان ماربل آرچ واقع در مرکز لندن تجمع و پس از سردادن شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی، به سمت سفارت این رژیم راهپیمایی کردند.

افراد حاضر در این حرکت اعتراضی خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از لندن شدند.

آن‌ها در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، پارچه نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته بود: «اشغال گری را متوقف کنید»، «فلسطین را آزاد کنید» و «آتش‌بس را برقرار کنید».

شرکت کنندگان که در چارچوب ابتکار راهپیمایی ملی تظاهرات می‌کردند، تاکید داشتند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین جریان دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته است. این رژیم پس از کوچاندن مردم غزه از شمال به جنوب این باریکه و شهادت نزدیک به ۲۹ هزار فلسطینی، حملات جدیدی را در شهر مرزی رفح آغاز کرده است.

شماری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند. دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: انگلیس به‌شدت نگران وخامت اوضاع در شهر مرزی رفح است. آوارگان فلسطینی با بسته‌شدن گذرگاه مرزی به مصر هیچ راهی برای فرار ندارند.

وی خواستار توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در این منطقه شد و افزود: ما خواهان توقف فوری جنگ در غزه هستیم و مایلیم که این توقف به یک آتش‌بس پایدار و بدون بازگشت به درگیری‌های بیشتر منجر شود. با این حال مقام‌های رژیم صهیونیستی بر تداوم جنایات وحشیانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین تاکید دارند.

بر اساس گزارش‌ها نمایندگان مجلس انگلیس قرار است روز چهارشنبه برای دومین بار درباره برقراری آتش‌بس فوری در جنگ غزه رأی گیری کنند. در رأی گیری دور قبل که ۲۴ آبان‌ماه انجام شد ۱۲۵ نفر از نمایندگان به این طرح رأی موافق و ۲۹۳ نماینده رأی مخالف دادند.

اما کسانی که در تظاهرات امروز شرکت کردند تاکید داشتند که نمایندگان مجلس باید در رأی‌گیری روز چهارشنبه، اشتباه خود را جبران و از طرح توقف فوری آتش بس حمایت کنند.

بن جمال مدیر پویش همبستگی با مردم فلسطین گفت که حامیان فلسطین در روز رأی‌گیری مقابل پارلمان تجمع خواهند کرد تا روی نمایندگان مجلس فشار وارد کنند.

وی انتخابات سراسری انگلیس را که قرار است اواخر سال جاری میلادی برگزار شود، اهرم مناسبی برای اعمال فشار روی پارلمان دانست و گفت: ما از نمایندگان خود می‌خواهیم که از طرح آتش‌بس فوری حمایت کنند، در غیراین‌صورت به آن‌ها رأی نخواهیم داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 728984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.