شهرکرد یکی از تمیزترین شهرهای کشور است/ ساختارها در خدمات شهری شهرکرد ایراد دارد

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی شورای اسلامی شهرکرد گفت: به اذعان همه مسئولین مردم شهر، شهرکرد یکی از تمیزترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و این نکته انکار ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، یوسف صادقی شامگاه _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در جلسه علنی شورای شهر شهرکرد اظهار کرد: واگذاری خدمات شهری به بخش خصوصی اتفاق بسیار خوبی است قبل از این مدخلی برای ورود افراد بی حساب‌وکتاب شده بود و گاهی از این طریق هم افرادی بی کیفیتی وارد شهرداری می‌شدند.

وی با بیان اینکه بهای رفت‌روب و دفع زباله دو شاخص خدمات شهری است، افزود: در بحث مناقصه خدمات شهری همه شهرداری‌ها مکلف بر اجرای فهرست بها شده اند و واگذاری‌ها بصورت حجمی خواهد بود.

رئیس کمیته خدمات شهری و فضای سبز شورای شهر شهرکرد، تاکید کرد: در مناقص سال آینده خدمات شهری شهرکرد حداقل نیرو و حداقل ماشین آلات گنجانده شده است و ما در خدمات شهری نیروی مازادی نداریم.

صادقی گفت: در مناقصه جدید هر رفتگر موظف از ۲۶ هزار متر مربع ناخالص را در طول روز تمیز کند ولی در سال ۱۴۰۲ پیمانکار موظف بود هر ۱۵ روز یک بار هر محله را رفت و روب کند در سال ۱۴۰۳ معابر اصلی سه روز یک بار و کوچه‌ها ۳۰ روز یک بار باید رفت و روب شوند و هر روز بحث پاکیزگی محلات چک می‌شود.

وی عنوان کرد: در مناقصه جدید خدمات شهری حجم کار مشخص است و فهرست بها هم مشخص، ساختارها در خدمات شهری شهرکرد دچار ایراد است که قدم‌های در راستای تحول در این زمینه برداشت شده است.

عضو شورای شهر شهرکرد خاطرنشان کرد: همه نیروهای خدمات شهری طبق قانون اداره کار حقوق خود را دریافت کرده‌اند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۳۰ تن پسماند در هر شبانه روز از شهرکرد جمع اوری می‌شود، تصریح کرد: به اذعان همه مسئولین مردم شهر، شهرکرد یکی از تمیزترین شهرهای کشور محسوب می‌شود و این نکته انکار ناپذیر است.

رئیس کمسیون خدمات شهری شورای شهرکرد ادامه داد: حداقل قیمت مناقصه خدمات شهری برای سال ۱۴۰۳ برآورد ۶۱ میلیارد برآورد شده که نسبت به سال گذشته ۴ میلیارد کمتر است.

کد خبر 728971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.