لزوم توانمندسازی و مهارت‌آموزی برای دانشجویان در راستای رفع بحران بیکاری

استاندار کردستان فراهم کردن بستر مهارت‌آموزی برای دانشجویان و توانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی در راستای اشتغال ملموس و رفع بحران بیکاری جامعه هدف را ضروری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _شنبه، بیست‌وهشتم بهمن_ در بیست و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که در محل سالن اجتماعات این دانشگاه در واحد سنندج برگزار شد، یکی از شاخص‌های ارزیابی برای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه آزاد را جذب دانشجو دانست و اظهار کرد: دانشگاه آزاد استان کردستان در زمینه جذب دانشجو به خوبی عمل کرده و در این راستا جزو دانشگاه‌های موفق کشور با تعدد رشته است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد برای ورود به برنامه‌های فرهنگی، افزود: با عنایت به پتانسیل استان کردستان و غنای فرهنگی خوب، توقع داریم نهادهای فرهنگی همچون دانشگاه در این حوزه‌ها ورود جدی داشته باشند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اخیراً جشنواره سراسری وحدت مولودی‌خوانی نبوی در استان برگزار شد و بازتاب خوبی در کشور داشت، لذا برگزاری این دست برنامه‌ها با تعامل و مشارکت دانشگاه‌ها و مجموعه دستگاه‌های استان، وجهه فرهنگی بودن کردستان را بیش از پیش نمایان می‌کند.

زارعی‌کوشا به رویکرد مطلوب مجموعه دانشگاه آزاد کشور در حوزه آموزش‌های مهارتی گریزی زد و گفت: این برنامه در استان کردستان مورد استقبال قرار گرفته و به خوبی دنبال می‌شود، کما اینکه به تمرکز بیشتری نیاز است.

وی ادامه داد: دولت در حوزه اشتغال و رفع بیکاری، در کشور و به‌تبع استان کردستان توفیقاتی حاصل کرده است، کما اینکه ما همچنان در استان در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان مشکلات بسیار زیادی داریم.

استاندار کردستان تاکید کرد: تا اشتغال فارغ‌التحصیلان ملموس نباشد ایجاد اشتغال در جامعه ملموس نخواهد شد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: در پاییز امسال نرخ بیکاری استان روند کاهشی داشت و در کشور رتبه اول کاهش بیکاری را داشتیم، اما چون با خیل عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم این امر معضل بزرگ و نیازمند اندیشیدن تمهیدات جدی است.

وی یکی از راهکارهای مؤثر برای رفع بحران بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را مهارت‌هایی تشکیل آموزی دانشجویان برشمرد و گفت: اگر این حوزه را بالفعل کنیم، بار بزرگی از دوش خانواده‌ها و جامعه برداشته می‌شود.

کد خبر 728960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.