اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان باید سرعت بگیرد

شهردار کرمان بر ضرورت سرعت‌بخشی به پروژه فاضلاب شهر کرمان و اصلاح حصار کارگاه‌ها تأکید کرد و گفت: از این پس صدور مجوزهای حفاری وابسته به سطح تعاملات و همکاری شرکت مجری پروژه با شهرداری خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری‌کرمان، محسن تویسرکانی امروز _شنبه، بیست‌وهشتم بهمن_ در جلسه‌ای با حضور مدیر پروژه احداث شبکه جمع‌آوری، تصفیه و انتقال فاضلاب کرمان، اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان را از ضروریات دانست و اظهار کرد: به‌واسطه بازرسی پیشین از پروژه فاضلاب شهر کرمان، به مشکلات آن اشراف دارم.

وی از پیگیری برای دریافت سهم شهرداری از پساب فاضلاب خبر داد و افزود: در پروژه فاضلاب شهر کرمان چند نکته در ارتباط با شهرداری وجود دارد که یکی از آن‌ها ضرورت نظم در کارگاه‌ها به‌خصوص در مرکز شهر است که باید به آن توجه شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت کارگاه‌ها زیبا نیست و حصار دور کارگاه‌ها باید اصلاح شود، تصریح کرد: حاضریم در این زمینه کمک کنیم، این پروژه باید هرچه سریع‌تر به پایان برسد؛ طولانی‌شدن پروژه‌ها در هر سطح موجب نارضایتی و زحمت مردم می‌شود؛ بنابراین بر سرعت در اجرای پروژه فاضلاب تأکید داریم.

وی با تأکید بر اینکه صدور مجوزهای حفاری وابسته به سطح تعاملات و همکاری شرکت مجری پروژه با شهرداری خواهد بود، کیفیت آسفالت کوچه‌های مرتبط با خیابان‌های اصلی را در رفع گره‌های ترافیکی مؤثر خواند و افزود: در این زمینه لازم است ارتباط‌مان با شرکت مجری فاضلاب شهر کرمان تقویت شود تا بتوانیم معابر را سریع‌تر آسفالت کنیم.

تویسرکانی یکی از برنامه‌های شهرداری برای ابتدای سال آینده را آغاز جهاد آسفالت به‌خصوص روکش آسفالت در سطح شهر دانست و خاطرنشان کرد: باید از سنتی عمل‌کردن فاصله بگیریم و دنبال اتفاقات زودبازده نباشیم و تفکر پایدار داشته باشیم.

شهردار کرمان افزود: موفقیت مستلزم حرفه‌ای کار کردن است و در هر زمینه‌ای حاضر به همکاری هستیم، حتی اگر لازم باشد جایی بیشتر هزینه کنیم تا زحمت مردم کمتر و کیفیت کار بیشتر شود، انجام می‌دهیم.

عباس خدایاری مدیر پروژه احداث شبکه جمع‌آوری، تصفیه و انتقال فاضلاب کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه فاضلاب شهر کرمان از سال ۹۸ آغاز شد، اظهار کرد: باید ۱۴۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب به اضافه دو کلکتور بزرگ که فاضلاب جمع‌آوری‌شده را به تصفیه‌خانه منتقل کند، در شهر کرمان احداث کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با کمک شهرداری بیش از ۶۵ درصد پروژه انجام شده و پیش از اجرای پروژه فاضلاب، شرکت آبفا طی ۲۰ سال دو مدول تصفیه‌خانه راه‌اندازی کرده بود که هر یک ۱۵ مترمکعب در ساعت آب تصفیه می‌کرد، افزود: با اجرای پروژه فاضلاب شهر کرمان سه مدول ۳۰ مترمکعبی راه‌اندازی شده که ۹۰ مترمکعب در ساعت آب تصفیه می‌کند؛ یعنی سه برابر بیش از گذشته.

مدیر پروژه احداث شبکه جمع‌آوری، تصفیه و انتقال فاضلاب کرمان خاطرنشان کرد: طی ۲۰ سال ۴۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده بود، اما با اجرای پروژه فاضلاب از حدود چهار سال گذشته، ۸۰۰ کیلومتر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: سرعت کار خوب بوده، اما به‌خاطر مشکلات نقدینگی در کشور که پروژه فاضلاب را هم درگیر کرده است، از تیرماه سال گذشته نقدینگی کاهش یافت و راندمان کار را پایین آورد؛ طبق زمان‌بندی، پروژه فاضلاب شهر کرمان باید تا پایان خرداد ۱۴۰۳ به پایان برسد، اما به‌دلیل مشکلات از زمان‌بندی عقب افتادیم.

خدایاری یادآور شد: شرکت فولاد بوتیا تلاش دارد به هر ترتیبی که است نقدینگی را تأمین کند تا بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم. امیدواریم بتوانیم با کمترین خسارت به شهر، بیشترین عایدی را برای شهر و شهرداری ایجاد کنیم.

مدیر پروژه احداث شبکه جمع‌آوری، تصفیه و انتقال فاضلاب کرمان با بیان اینکه ما هم به دنبال سرعت‌بخشی تکمیل پروژه هستیم، افزود: در هر پروژه‌ای که اجرا می‌کنیم، اگر هیچ مشکلی پیش نیاید، روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ متر می‌توانیم کار کنیم؛ اما در هر صورت بعد از اتمام کار، باید حدود یک ماه بگذرد تا زمین نشست طبیعی خود را انجام دهد و بتوانیم آسفالت کنیم تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کد خبر 728936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.