هوای اصفهان ۱۰ درجه سردتر می‌شود / فریدون‌شهر رکوردار بارش‌های اخیر

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دما و صدور هشدار زرد با ورود سامانه بارشی جدید گفت: بیشترین بارندگی در اسلام‌آباد موگویی فریدونشهر با ۷۳.۶ دهم میلی‌متر ثبت شد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر گذر متناوب امواج به ویژه از نیمه شمالی استان تا اواسط هفته است.

وی افزود: بر این اساس امروز وضعیت جوی به صورت قسمتی ابری در برخی مناطق افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال تندباد لحظه‌ای به ویژه در نیمه غربی به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا به ویژه در نیمه شمالی گاهی افزایش ابر و بارش برف و باران به صورت پراکنده در نیمه شمالی و روز سه‌شنبه تا حدی در مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره ورود سامانه بارشی جدید و نفوذ توده هوای سرد با صدور هشدار زرد در استان، پیش از ظهر فردا تا اواخر وقت سه‌شنبه یکم اسفند، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دید افقی همراه است.

آقایی با اشاره به اینکه شدت فعالیت سامانه بارشی در شهرهای نیمه شمالی استان به ویژه آران و بیدگل، انارک، خوروبیابانک، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نائین، نطنز، اردستان و کاشان خواهد بود، گفت: لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال آب گرفتگی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و مه آلودی هوا از مخاطرات سامانه مذکور است، لذا احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، همراه داشتن لوازم گرمایش و ایمنی در وسایل نقلیه، آمادگی نهادها و ارگان‌های اجرایی توصیه می‌شود.

وی درباره فعالیت سامانه دوم با کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس و ماندگاری توده هوای سرد در استان، اظهار کرد: فعالیت این سامانه از صبح یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه با تنش دمایی، سرمازدگی محصولات کشاورزی و شکوفه‌ها همراه است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: طی این مدت همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور وبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدون‌شهر، فلاورجان، کاشان، کبوتر آباد، کوهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز و ورزنه تحت‌تأثیر سامانه مذکور خواهد بود.

وی با اشاره به احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی، تصریح کرد: کنترل دمای گلخانه‌ها، مراغداری‌ها و انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش اثرات دما و مدیریت بهینه در مصرف حامل‌های انرژی تاکید شده است.

آقایی درباره فعالیت سامانه بارشی طی ۴۸ ساعت گذشته در استان، گفت: در این مدت بیشترین بارندگی‌ها در اسلام‌آباد موگویی با ۷۳.۶ دهم میلی‌متر، سمیرم ۶۲.۶ دهم میلی‌متر، فریدونشهر ۴۳.۵ دهم میلی‌متر و بویین میاندشت با ۳۵.۵ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است، در شهر اصفهان نیز ۲۸.۸ دهم میلی‌متر باران باریده است.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان کاهش محسوس بین پنج تا ۱۰ درجه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 728926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدتقی نادری IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    بلاخره بهمن ماه ی کوچولو خودش نشان داد مث قدیم