نامزدهای انتخابات نسبت به رعایت قوانین اهتمام جدی داشته باشند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نامزدهای انتخابات باید نسبت به رعایت دقیق قوانین اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، بهنام نظری پیش از ظهر امروز _شنبه بیست و هشتم بهمن_ در نشست کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار کرد: در صورت هرگونه عدول از قانون برابر مقررات و ظرفیت‌های قانونی با نامزدهای انتخاباتی رفتار می‌شود.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی از بیان وعده‌های غیرواقعی پرهیز کنند افزود: تشکیل یک شعبه ویژه در دستگاه قضائی برای پیگیری تخلفات انتخاباتی یکی از اقدامات در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: در این شعبه با مستندسازی تخلفات احتمالی برخورد قانونی با متخلفان صورت می‌گیرد.

نظری اضافه کرد: کمتر از پانزده روز تا برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه فرصت باقی است و تمهیدات لازم از سوی ستاد انتخابات استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور در شش حوزه اصلی و ۱۸ حوزه فرعی اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه کمیته فناوری در حوزه استقرار سیستم‌های مورد نیاز برای برگزاری انتخابات اقدامات لازم را انجام داده است، گفت: کمیته پشتیبانی هم تدارکات امور مربوط به پشتیبانی و تدارکات مجموعه‌های نظارت و اجرایی عهده دار است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تشکیل کمیته اطلاع‌رسانی خبر داد و تاکید کرد: با تشکیل این کمیته اطلاع رسانی به بهترین نحو ممکن و بدون جانبداری از فرد خاصی انجام می‌شود.

نظری تصریح کرد: در کمیته اطلاع‌رسانی در این استان با فعالیت رسانه‌ای و فضاسازی انتخابات در فضای مجازی و نیز بهره‌گیری از حلقه‌های میانی از قبیل سمن‌ها و سایر اقشار در عرصه تبلیغات و اطلاع رسانی خدمات گسترده‌ای در حال انجام است.

وی ادامه داد: رعایت قوانین و مقررات تبلیغاتی از سوی نامزدها الزامی است و در مواد ۷۰ الی ۸۰ قانون انتخابات دستورالعمل و شیوه تبلیغات انتخاباتی مطرح شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: نامزدهای انتخابات باید نسبت به رعایت دقیق این قوانین اهتمام جدی داشته باشند و در صورت هرگونه عدول برابر مقررات و ظرفیت‌های قانونی با آنها رفتار می‌شود.

نظری اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید با پرهیز از هرگونه تنش و تخریب در فرآیند تبلیغات انتخاباتی تنها به معرفی خود و برنامه‌ها بپردازند و در چارچوب وظایف یک نماینده که قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است اظهار نظر کنند.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخاباتی باید از وعده‌های غیرواقعی و ورود در حوزه اجرایی پرهیز کنند خاطرنشان کرد: هرگونه تراکنش مالی و هزینه انتخاباتی و تبلیغاتی نامزدها باید از یک شماره حساب مشخص و متمرکز باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تاکید کرد: تمام تراکنش‌های مالی نامزدهای انتخاباتی مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا یک انتخابات سالم، قانونمند و با شفافیت لازم برگزار شود.

نظری تصریح کرد: آغاز تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان از ۲۵ بهمن ماه و انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوم اسفندماه است.

وی ادامه داد: جریان ضد انقلاب به دنبال منحرف کردن اذهان عمومی و بی اثر کردن نقش و حضور مردم هستند اما باید بدانند که ملت ایران بار دیگر همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور معنادار دیگری در انتخابات خواهند داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تاکید کرد: ملت آگاه ایران اسلامی معتقدند که انتخابات موجب تقویت اقتدار ملی و تعیین سرنوشت آنان در حوزه قانونگذاری کشور می‌شود.

نظری با بیان اینکه ستاد انتخابات استان مرکزی از آرای مردم صیانت می‌کند و امانتدار رأی خواهد بود اظهار کرد: امید می‌رود با حضور پر شور و حداکثری مردم در این حماسه سیاسی نقشه‌های دشمنان انقلاب نقش بر آب شود.

کد خبر 728914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.