بیش از ۱۷۰۰ خودرو طی سال‌جاری در بوکان توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان بوکان گفت: در طول سال‌جاری بیش از ۱۷۰۰ دستگاه خودرو و بیش از ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت با عنوان تخلفات و جرایم رانندگی توقیف شده که بیشتر از ۷۰ درصد علت توقیف‌ها، تخلفات حادثه‌ساز، کورس‌های خیابانی و رانندگی خطرناک بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، موسی بهاری، امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت بانوی باردار بوکانی در حادثه رانندگی کورس خیابانی دو خودرو و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان اظهار کرد: در طول سال‌جاری بیش از ۱۷۰۰ دستگاه خودرو و بیش از ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت با عنوان تخلفات و جرایم رانندگی توقیف شده که بیشتر از ۷۰ درصد علت توقیف‌ها، تخلفات حادثه ساز، کورس‌های خیابانی و رانندگی خطرناک بوده است.

وی افزود: در نیمه اول آبان سال‌جاری ۲۴۷ دستگاه خودرو به علت‌هایی که دقیقاً مربوط به همین کورس‌ها و مسابقات خیابانی مرتبط است، توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بوکان گفت: پلیس طی سه سال اخیر پیشنهاد ساخت پیست موتورسواری و اتومبیل‌سواری را مطرح کرده است تا جوانانی که به کورس و مسابقه و حرکات نمایشی علاقه دارند در فضایی امن و بدون آسیب اقدام کنند.

بهاری با اشاره به اینکه راننده متواری این حادثه شناسایی شده و تحت تعقیب است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر فرزندان خود اعمال کنند و از واگذاری خودرو و موتورسیکلت به فرزندان نوجوان خودداری و حتی به فرزندان جوانشان (فاقد گواهینامه و یا دارای گواهینامه) اجازه کورس و مسابقه و حرکات حادثه‌ساز را ندهند.

وی در خصوص پیشنهادات مردمی برای ساخت و نصب سرعت‌گیر یادآور شد: نصب علائم بازدارنده مانند سرعت‌گیر در چهارچوب مصوبات شورای ترافیک است و از طرفی اگر هدف پیشگیری از چنین حوادثی باشد، باید در فواصل کوتاه و در کل مسیر بلوار ساحلی و جاده سد نصب شود که مغایر با مهندسی ترافیک شهری بوده است و به نوبه خود باعث اخلال در عبور مرور و ایجاد مشکل برای سایر شهروندان می‌شود.

بهاری تأکید کرد: در چهارچوب شورای ترافیک و بر اساس خواست عموم شهروندان برنامه‌هایی جهت پیشگیری از چنین حوادثی تصویب و به استحضار شهروندان خواهد رسید.

کد خبر 728895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.