افتتاح خانه شرکت‌های فناور کشاورزی در پایانه صادراتی استان زنجان

خانه شرکت‌های فناور کشاورزی در پایانه صادراتی استان زنجان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و استاندار زنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ عبدالله اسماعیلیان، امروز_ شنبه بیست‌وهشتم بهمن- در مراسم افتتاح نخستین مرکز نوآوری تخصصی هاب صادراتی اظهار کرد: مرکز نوآوری تخصصی هاب صادراتی و کشاورزی شمال‌غرب، فعال در حوزه صادرات محصولات کشاورزی که به‌طور دقیق بر فرآیند فیزیولوژی و فناوری پس از برداشت محصولات از نحوه برداشت تا انبارمانی، بسته بندی و صادرات، بازار رسانی متمرکز بوده، در این مجموعه راه اندازی شده است.

وی افزود: وجود چنین مرکزی می‌تواند موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی در بخش کشاورزی شده و با حمایت و پشتیبانی جوانان و متخصصان بخش کشاورزی، باعث آشتی، بخش علمی و فناوری با حوزه کشاورزی شود.

وی گفت: این مرکز می‌تواند با حضور خود در عرصه مهم زنجیره غذایی، نقش به‌سزایی داشته باشد و با برگزاری رویدادهای تخصصی و استقرار شرکت‌های دانش بنیان، این امر را محقق کند.

اسماعیلیان با اشاره به برگزاری رویدادهای فناورانه افزود: در این مرکز نوآوری هدف از برگزاری رویدادها، کمک به استارت‌آپ‌ها با تمام امکانات به صورت فیزیکی و عملی است؛ چرا که تیم‌ها با برگزاری رویدادهای عملی، رشد کرده و به شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شوند.

مدیرعامل پایانه صادراتی استان زنجان اضافه کرد: مرکز نوآوری به صورت تمام‌وقت و با تمام توان از این تیم‌ها و شرکت‌های متقاضی حمایت می‌کند.

اسماعیلیان افزود: هر ایده که در زمینه کشاورزی، بسته بندی، بازاریابی و فروش محصولات باشد، می‌تواند در این مرکز استقرار پیدا کند و از حمایت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان در پایانه صادراتی بهره‌مند شود.

وی در پایان افزود: تفاهم‌نامه همکاری بین مرکز نوآوری هاب صادراتی کشاورزی شمال‌غرب کشور و پارک علم و فناوری استان زنجان به منظور حمایت علمی، پژوهشی و فناوری در زمینه‌های برگزاری رویداد، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده این شرکت‌ها از خدمات پارک من مانند معافیت‌های مالیاتی و ارائه تسهیلات از منابع پارکی و استانی و برگزاری رویدادهای تخصصی در حوزه کشاورزی امضا و طبق ضوابط قانونی صورت گرفته است.

کد خبر 728883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.