استفاده از سرمایه گردشگری در اصفهان همچون خام‌فروشی نفت است

معاون امور عمرانی فرماندار اصفهان گفت: باید چالشی و نقادانه با وضعیت گردشگری اصفهان برخورد کنیم، در اصفهان استفاده از سرمایه گردشگری همچون خام‌فروشی نفت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا تأملی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در هفتمین جلسه ستاد خدمات سفر استان اصفهان با اشاره به ظرفیت اقامتگاه‌های گردشگری شهرستان اصفهان اظهار کرد: در استان ۶۶ هتل، ۹ هتل‌آپارتمان، ۳۰ مهمان‌پذیر، ۳۸ اقامتگاه سنتی، ۲۳ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۲ واحد پذیرایی بین راهی، ۱۵ سفره‌خانه، ۵۸ خانه مسافر، ۹ مجموعه تفریحی و سرگرمی و یک کمپ گردشگری وجود دارد.

وی با اشاره به موانع و چالش‌های پیش‌روی گردشگری شهرستان اصفهان افزود: فصلی بودن تقاضای گردشگری، ضعف شبکه‌های ارتباطی و حمل‌ونقل، نبود آموزش و مشارکت‌های محلی، کمبود امکانات گذران اوقات فراغت، ایجاد نکردن پارک‌های موضوعی، نبود رویدادهای گردشگری، توجه نکردن به گردشگری کشاورزی، کمبود توقفگاه خودرو، ترافیک بالای مبادی ورودی و خروجی و توقف بعضی پروژه‌های عمرانی از جمله این کمبودها است.

معاون امور عمرانی فرماندار اصفهان با بیان راهکارهای پیشنهادی در راستای ارتقای گردشگری استان گفت: کاهش بوروکراسی بین دستگاهی، توجه به میراث ناملموس نقش شهرداری‌ها، توجه به جاذبه‌های گردشگری کشاورزی و گردشگری مذهبی همچون امام‌زاده‌ها و مجموعه تخت فولاد از جمله راهکارها است.

تأملی با بیان اینکه تعداد گردشگران اصفهان از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۹۹۸ نفر بوده است، گفت: ایام نوروز در اصفهان ستاد اضطرار میزبانی تشکیل می‌دهیم، در حالی که توسعه گردشگری باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه با وضعیت گردشگری اصفهان باید چالشی و نقادانه برخورد کنیم، افزود: باید بررسی شود چه تعداد مسافر در اثر عبور از اصفهان در این شهر حضور دارند، چه تعداد به عنوان مقصد اصفهان را انتخاب کردند و چه تعداد مجدد به این شهر سفر خواهند کرد.

معاون امور عمرانی فرماندار اصفهان با بیان اینکه در اصفهان استفاده از سرمایه گردشگری همچون خام‌فروشی نفت است، گفت: تولید محتوا و رویدادهای گردشگری در راستای توسعه گردشگری مقوله‌ای است که جای کار بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه از محور بودن شهر اصفهان برای توسعه گردشگری در کل استان باید استفاده شود، گفت: در برنامه‌ریزی‌ها در شهر اصفهان یک سهمی را برای توسعه کل گردشگری استان مورد توجه قرار دهید.

کد خبر 728868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.