ریل‌گذاری مجلس می‌تواند ریشه مشکلات را بخشکاند/ آغاز تدوین طرح تفصیلی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: طرح تفصیلی مناطق مختلف استان از جمله شهرستان مشگین‌شهر در حال تدوین است و با توجه به مطالبات مردمی برای ساخت‌وساز در لاهرود، پیوست این منطقه در طرح تفصیلی مورد توجه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی صبح امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در آئین آغاز بهره‌برداری از آب‌درمانی و بوم‌گردی در لاهرود مشگین‌شهر اظهار کرد: سال گذشته در سفر به منطقه لاهرود، یکی از مطالبات مردم، به بهره‌برداری رسیدن بخش آب‌درمانی و مجموعه بوم‌گردی بود که با تأمین منابع لازم و همت سرمایه‌گذار در یک سال گذشته، این پروژه با سرمایه ۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مجموعه بوم‌گردی و آب‌درمانی لاهرود یکی از اصلی‌ترین بخش‌های گردشگری شهرستان مشگین‌شهر محسوب می‌شود که با توجه به قرار گرفتن در دامنه کوه سبلان، تکمیل دیگر فازهای این مجموعه، نقش مثبت و قابل توجهی در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل ایفا خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفت: مردم منطقه لاهرود خواستار تبدیل این شهر به شهرستان هستند و با توجه به قوانین وزارت کشور و شرایط موجود منطقه، اقدامات لازم در سطح ملی جهت پاسخگویی به این خواسته مردم شهر لاهرود پیگیری خواهد شد.

عاملی تصریح کرد: الحاق زمین با شرایط قانونی در قالب نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌ها بوده است و مسئولان لاهرود بررسی‌های لازم را در دستور کار قرار دهند که در صورت شناسایی زمین مناسب، دستورات لازم در مرکز استان اردبیل برای پاسخ به مطالبه مردم منطقه لاهرود صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: تدوین طرح تفصیلی مناطق مختلف استان اردبیل از جمله مشگین‌شهر در حال انجام است و با توجه به مطالبات مردمی برای ساخت‌وساز در لاهرود، پیوست این منطقه در طرح تفصیلی مورد توجه خواهد بود.

تصمیمات مجلس شورای اسلامی موجب پیشرفت و رفع مشکلات کشور می‌شود

استاندار اردبیل گفت: سخنانی که از اهمیت تأثیرگذار نبودن انتخابات بیان می‌شود، بی‌اساس و نادرست است، چراکه تصمیم‌سازی کشور از طریق مجلس قوی است و باید با انتخاب گزینه‌های اصلح و مناسب، برای پیشرفت کشور گام مهمی برداشته شود.

عاملی تصریح کرد: بخش عمده پیشرفت یک منطقه به نمایندگان مجلس بستگی دارد، چراکه ۸۰ درصد بودجه در سطح ملی است و پیگیری و تخصیص این بودجه برای مناطق مختلف، از وظایف نمایندگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تورم اصلی‌ترین معضل کشورمان محسوب می‌شود، افزود: اقدامات بی‌سابقه و مهمی طی ۲۸ ماه گذشته در حوزه‌های زیرساختی استان اردبیل انجام شده است، اما متأسفانه تورم باعث می‌شود که این اقدامات مهم، چندان توسط مردم مشاهده و احساس نشود و در این زمینه تنها مسیر اصلی مهار و ریشه‌کنی تورم کشور از طریق مجلس شورای اسلامی است‌.

استاندار اردبیل گفت: در دو سال اخیر، اقداماتی در حوزه راه‌های روستایی استان اردبیل انجام شده است که برابر با هشت سال قبل از دولت سیزدهم است؛ در سطح استان با راه‌های روستایی روبه‌رو بودیم که در چند دهه مورد توجه نبوده‌اند، اما در دولت سیزدهم اجرای عملیات‌های عمرانی لازم مورد توجه قرار گرفته است‌.

کد خبر 728864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.