وزش باد در مناطق جنوبی شدت می‌گیرد / احتمال غرق‌شدگی شناگران و شناورها وجود دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از صدور دو هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد و نارنجی خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد اظهار کرد: بر اساس این هشدار، افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از پیش از ظهر امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ تا روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وزش باد به نسبت شدید تا شدید (۳۰ نات) و رسیدن بیشینه ارتفاع امواج در ساحل و فراسواحل تا دو متر از مخاطرات این سامانه است و امروز مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان، خلیج فارس، روز یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان در خلیج‌فارس و دریای عمان و روز چهارشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و دریای عمان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: اثرات این سامانه مواج شدن دریا و احتمال خسارت به شناورهای کوچک و تفریحی است و بر این اساس، احتیاط در تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا به افراد توصیه می‌شود.

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی ادامه داد: بر اساس این هشدار، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج از امروز تا سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شود و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در خلیج‌فارس و تنگه هرمز را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احتمال خطر غرق‌شدن شناگران و شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و فعالیت صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی از جمله مخاطرات این سامانه است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: بر این اساس، ممنوعیت شنا، اجتناب فعالیت‌های تفریحی و صیادی، اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی فعالیت در صنایع فراساحلی و سکوهای نفتی باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 728856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.