سامانه‌های موشکی آرمان و آذرخش اهداف را در کمترین زمان منهدم می‌کنند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه امروز شاهد رونمایی از دو دستاورد بزرگ صنعت دفاعی هستیم، گفت: سامانه‌های موشکی آرمان و آذرخش در کمترین زمان و فاصله می‌توانند با اهداف درگیر شوند و آن‌ها را منهدم کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ در آئین رونمایی از سامانه‌های جدید به شبکه‌های پدافندی کشور اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای توان پدافندی کشور و استمرار رونمایی‌ها که وعده داده بودیم تمام توان خود را معطوف به تأمین نیازمندی‌های حوزه‌های دفاعی، پشتیبانی تجهیزاتی و تسلیحاتی نیروهای مسلح کرده است و ما امروز شاهد رونمایی از دو دستاورد بزرگ صنعت دفاعی هستیم.

وی افزود: سامانه شهید آرمان که امروز با یاد و خاطره شهید والامقام شهید آرمان علی‌وردی رونمایی شد، یک سامانه راه‌کنشی به معنای تام و دارای برد متوسط و ارتفاع بلند است که می‌تواند اهداف را در ۱۸۰ کیلومتری شناسایی کند و در ۱۲۰ کیلومتری با آن درگیر شود و منهدم کند.

سامانه‌های موشکی آرمان و آذرخش اهداف را در کمترین زمان منهدم می‌کنند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: این سامانه بسیار چابک است و در کمتر از سه دقیقه آماده عملیات می‌شود و پوشش قابل اطمینانی برای دفاع از فضای کشور فراهم می‌کند.

سرتیپ آشتیانی یادآور شد: یکی دیگر از دستاوردها برای محافظت از مراکز حساس حیاتی و مهم کشور در برابر تهدیدات پهپادی و ریزپرنده‌ها، سامانه آذرخش است که برد کوتاه دارد و دارای قابلیت نصب روی انواع خودروها و اجرای عملیات در شب و روز و با بهره‌گیری از سامانه راداری پیشرفته سه‌بعدی و سرچ اپتیکی و سیکرهای پیشرفته بسیار چابک است و مانند سامانه شهید مجید، می‌تواند اهداف را در کمترین زمان ممکن منهدم کند.

سامانه‌های موشکی آرمان و آذرخش اهداف را در کمترین زمان منهدم می‌کنند

منبع: ایرنا

کد خبر 728853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.