بیش از ۳۰۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سراسر کشور وجود دارد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۳۴۲۸ پروژه نیمه‌تمام در سراسر کشور وجود دارد، گفت: استان خوزستان در تمام رشته‌های ورزشی ظرفیت‌های خوبی دارد و در زمینه ورزش‌های آبی و قایقرانی هم لازم است از رئیس فدراسیون دعوت شود تا از نزدیک در جریان ظرفیت‌های استان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، کیومرث هاشمی امروز _شنبه بیست و هشتم بهمن_ در حاشیه سفر به خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دولت مردمی سیزدهم، بالغ بر هزار میلیارد تومان برای توسعه و گسترش فضاهای ورزشی خوزستان در ۲۵۰ پروژه صرف شده است که این نشان‌دهنده عزم دولت برای حمایت از ورزش در نقاط مختلف کشور است.

وی افزود: ۳۴۲۸ پروژه نیمه تمام در سراسر کشور داریم که در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، تاکید شد که اتمام این پروژه‌ها در اولویت قرار گیرد و تا زمان افتتاح آنها هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به طرح آمایش سرزمین، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال آبادان مهد فوتبال است و داشتن یک ورزشگاه مناسب حق افراد ساکن این منطقه است و تلاش می‌کنیم که این توقع برحق مردم این خطه را برآورده کنیم.

هاشمی اضافه کرد: علاوه بر آن فرصتی است تا با حضور در شهرستان‌ها از پروژه‌ها و فضاهای ورزشی استان بازدید کنیم و ضمن آگاهی از مسائل و مشکلاتشان برای رفع آن‌ها و توسعه فضای ورزش کشور تلاش و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی آبادان را یکی از مناطق ورزش‌خیز کشور دانست و اضافه کرد: فوتبال از جمله رشته‌هایی است که در این شهرستان ظرفیت‌های زیادی دارد، اما استادیوم مناسبی در این شهر وجود ندارد که بتواند پاسخگوی نیازهای فوتبال‌دوستان باشد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در سفر هیأت دولت به ورزشگاه آبادان، تاکید کرد: دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان باید با انتخاب یک گروه مشاوره برای این مجموعه تصمیم‌گیری کنند و در راستای بازسازی و بهره‌برداری از این ورزشگاه اقدامات لازم را انجام دهند.

هاشمی در خصوص کم بودن سرانه ورزشی آبادان و خرمشهر نسبت به استاندارد سرانه، گفت: بنده به سرانه ورزشی اعتقادی ندارم و از صحت سرانه‌های اعلام شده استان‌ها مطلع نیستم، علاوه بر آن چیزی که در دنیای امروز اهمیت دارد میزان بهره‌وری از فضای موجود است، نه میزان سرانه که یکی از ایرادات ما این است که از فضای موجود استفاده درستی نداریم.

وی افزود: در همین راستا یکی از درخواست‌های ما از مدیران ورزش کشور این است که نه تنها از فضاهای ورزشی وزارت ورزش و جوانان بلکه از تمام فضاهای ورزشی در اختیار دیگر دستگاه‌ها استفاده کنند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص استفاده از ظرفیت‌های خوزستان برای گسترش ورزش‌های آبی، عنوان کرد: استان خوزستان در تمام رشته‌های ورزشی ظرفیت‌های خوبی دارد و در زمینه ورزش‌های آبی و قایقرانی هم لازم است از رئیس فدراسیون دعوت شود تا از نزدیک در جریان ظرفیت‌های استان قرار گیرد تا به امید خدا بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در استان به درستی استفاده کنیم.

کد خبر 728836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.