مزایای میلیونی سالانه فضاهای سبز لندن برای مردم

ارزش‌گذاری سالانه فضای سبز لندن در زمینه‌هایی مانند کیفیت هوا، تفریح، سلامت و مزایای تندرستی برای مردم برابر با ۱۲۶.۸ میلیون پوند محاسبه و مشخص شده است که نسبت هزینه نگهداری به مزایای آن یک به ۸۷.۷ است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌ها نشان می‌دهد که شبکه پارک‌ها، باغ‌ها، حیاط‌های کلیسا و میدان‌هایی که توسط شهرداری لندن اداره می‌شود، هر ساله ۱۲۶.۸ میلیون پوند برای جامعه ارزش دارد. داده‌ها همچنین نسبت سود به هزینه ۸۷.۷ را برای این شبکه‌های سبز نشان می‌دهد، به این معنی که هر یک پوندی که برای تعمیر و نگهداری آن‌ها هزینه می‌شود، ۸۷.۷ پوند منافع عمومی به ارمغان می‌آورد.

محاسبه ارزش مزایایی که فضاهای باز شهر با توجه به ویژگی‌هایی مانند کیفیت هوا، تفریح، سلامت و مزایای تندرستی برای مردم ارائه می‌شود، همچنین حاکی از ارزش فعلی ۳.۶ میلیارد پوندی فضاها طی ۵۰ سال اخیر است.

مزایای میلیونی سالانه فضاهای سبز لندن برای مردم

تأثیر مثبت بر کیفیت هوا

میدان مایل لندن میزبان بیش از ۱۸۰ فضای سبز فردی است که هر سال بیش از ۲۱ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. مدیریت این فضاها و شبکه‌ای از ۱۱ هزار هکتار از فضاهای باز مهم بین‌المللی در سراسر لندن و جنوب شرقی انگلستان برعهده شرکت شهر لندن است. بنابراین مزایای تفریحی و سلامتی باغ‌های شهر به‌عنوان یک مجموعه، بالاترین امتیاز را در بین کل مجموعه فضاهای باز متعلق به این شرکت دارد.

این مکان‌ها زیستگاه‌های حیات وحش مهمی در یک چشم‌انداز شهری شلوغ هستند که پناهگاهی برای پرندگان، پروانه‌ها و طیف وسیعی از تنوع زیستی دیگر را فراهم می‌کنند. آنها همچنین فضایی را برای استراحت و تفریح فراهم می‌آورند تا برای عموم مردم آرامش و هماهنگی با دنیای طبیعی را به ارمغان آورند.

این فضاها همچنین بخش مهمی از استراتژی اقدامات اقلیمی شرکت شهر محسوب می‌شوند که سازمان را متعهد می‌کند عملیات خود را تا سال ۲۰۲۷ کربن‌صفر و از دستیابی به هدف انتشار صفر خالص برای کل میدان مایل تا سال ۲۰۴۰ حمایت کند.

مزایای میلیونی سالانه فضاهای سبز لندن برای مردم

پارک‌های جیبی و دیگر فضاهای سبز لندن به‌رغم اندازه نسبتاً کوچک خود بسیار تأثیرگذار هستند و برای فضاهای شهری مهمی هم چون میدان مایل، ارزشی بالایی به ارمغان می‌آورند. آن‌ها نه‌تنها برای گردشگران، بلکه برای ساکنان شهر فضایی را برای فرار از شلوغی و همهمه زندگی روزمره فراهم می‌کنند.

بسیاری از این فضاهای کوچک به دلیل آسیب ناشی از آتش‌سوزی بزرگ لندن یا بمباران‌های جنگ جهانی دوم ایجاد و به مرور به پناهگاه‌هایی تبدیل شده‌اند که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی برای تقویت تنوع زیستی شهر و افزایش انعطاف‌پذیری آن در برابر تأثیرات تغییرات آب‌وهوایی محسوب می‌شوند.

گزارش‌ها نشان داد که شبکه گسترده‌تر فضاهای باز مدیریت‌شده توسط شرکت شهر لندن از جمله ۱۸۰ سایت کوچک‌تر در شهر، سالانه ۲۸۲.۶ میلیون پوند به‌عنوان منافع کلی و ۸.۱ میلیارد پوند در طول ۵۰ سال برای جامعه ارزش دارد.

این سازمان سالانه ۳۸ میلیون پوند برای حفظ کل مجموعه فضاهای باز خود هزینه می‌کند. بسیاری از این سایت‌ها به‌عنوان مؤسسه‌های خیریه عمل می‌کنند و با هزینه کم یا بدون هزینه برای جوامعی که به آن‌ها خدمت می‌کنند اداره می‌شوند. آن‌ها شامل طیف گسترده‌ای از زیستگاه‌های حیات وحش بسیار مهم، مکان‌هایی با زمینه‌های علمی، مناطق ویژه حفاظت‌شده و ذخیره‌گاه‌های طبیعی ملی هستند و تحت قوانین محافظت قرار دارند.

مزایای میلیونی سالانه فضاهای سبز لندن برای مردم

فضاهای یادشده در مجموع خانه ۵۸ هزار درخت باستانی هستند، سالانه بیش از ۱۶ هزار تن کربن و بیش از ۴۷ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کنند. این فضاهای باز برنده ۱۵ جایزه پرچم سبز و به‌عنوان بعضی از بهترین فضاهای سبز مدیریت‌شده در جهان شناخته شدند. آن‌ها سالانه میزبان دوره‌های آموزشی برای ده‌ها هزار کودک مدرسه‌ای نیز هستند.

کد خبر 728824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.