طرح استفاده از موتور و خودروهای کوچک برقی در بافت تاریخی شیراز اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از اجرای طرح استفاده از موتور برقی و خودروی کوچک برقی جهت تردد زائران، گردشگران و شهروندان در بافت تاریخی و مذهبی شهر شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، رضا محمدیان امروز _شنبه بیست‌وهشتم بهمن_ با بیان اینکه این طرح توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تعریف شده است، اظهار کرد: این طرح با هدف تسهیل تردد زائران و گردشگران همچنین مردم شیراز صورت می‌پذیرد.

وی افزود: مقدمات اجرای طرح تردد زائران و گردشگران و شهروندان به وسیله خودروهای کوچک و موتورهای برقی در بافت مذهبی، تاریخی و گردشگری و آماده‌سازی و فرهنگ‌سازی این موضوع در منطقه و افق طرح جهت آزادسازی معابر و نوسازی و ایمن‌سازی معابر محدوده این طرح، توسط شهرداری منطقه ۸ انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: به دلیل اهمیت این طرح و رفاه حال شهروندان، همچنین کاهش بار ترافیکی این محدوده سعی بر این است این پروژه تا حد امکان با سرعت پیش رود.

محمدیان همچنین تصریح کرد: به‌زودی اجرای آزمایشی طرح پیاده‌راه که زمینه‌ساز اجرای طرح موتور برقی و خودروی کوچک است، آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح آزمایشی در محورهای سنگ سیاه - طالقانی (زندیه) - امام‌زاده ابراهیم با مدیریت شهرداری منطقه ۸ و همکاری معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز عملیاتی می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: طراحی نهایی و نحوه اجرای این طرح با اولویت دسترسی به حرم مطهر ظرف مدت یک ماه آینده انجام خواهد شد.

محمدیان در پایان اظهار امیدواری کرد: پس از انجام طراحی نهایی و تأیید آن عملیات پیاده‌سازی و افتتاح رسمی این پروژه در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ صورت پذیرد.

کد خبر 728817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.