سلامت انتخابات دغدغه بسیاری از مردم نایین است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین گفت: متاسفانه قانون توسط برخی نامزدهای انتخاباتی رعایت نشده و ما مجبور به تشکیل پرونده قضایی برای طرفداران و نامزدها شدیم و یکی از دغدغه‌های مردم نایین سلامت انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، عبدالرسول شریفی امروز _جمعه بیست و هفتم بهمن_ اظهار کرد: در شهرستان نائین استقبال خوبی در حوزه ثبت‌نام توسط نامزدهای انتخاباتی داشتیم و وظیفه ما بوده که در زمینه بحث امنیت و سلامت انتخابات اقدامات خود را از زمان ثبت نام شروع کنیم.

وی ادامه داد: جلسات شورای تأمین و جلسات پیشگیری از جرایم انتخاباتی به صورت مرتب و منظم برگزار شده و مصوباتی نیز در پی داشته است، زیرا همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما در برابر انتخابات در چهار مقوله وظیفه داریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نائین تاکید کرد: مشارکت وظیفه شرعی و قانونی تمام مردم است که در این انتخابات حضور حداکثری داشته باشند و در زمینه امنیت نیز وظیفه ما در قوه قضائیه و در جامعه اطلاعاتی و اعضای شورای تأمین، تضمین امنیت انتخابات است.

شریفی ادامه داد: بحث رقابت مقوله سوم است که بین نامزدهای انتخاباتی باید به صورت کاملاً صحیح و سلامت باشد و مقوله چهارم، سلامت انتخابات است که این مقوله دغدغه بسیاری از مردم بوده است.

وی افزود: قسمتی از این مهم مربوط به نامزدها است که باید قوانین و مقررات رعایت کنند و متأسفانه تعداد انگشت شماری از این قوانین سرپیچی کردند و ما با هیچ احدالناسی چه نماینده فعلی، نماینده ادوار یا نامزد این انتخابات رودربایستی نداریم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نائین خاطرنشان کرد: تصمیم ما بر این بوده که ابتدا با تذکر باشد که بسیاری از موارد با تذکر مرتفع شده و تعداد کمی بودند که چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی اقدام به تبلیغات زودهنگام کردند در صورتی که قانون مشخص کرده است که زمان تبلیغات، ۸ روز مانده به انتخابات است.

شریفی گفت: متأسفانه قانون توسط عده‌ای از نامزدها رعایت نشده و ما مجبور به تشکیل پرونده قضائی و همینطور گزارش به هیئت نظارت استان اصفهان شدیم و پرونده‌های قضائی چه برای طرفداران و چه برای نامزدها تشکیل شده است.

وی با اشاره به گزارشات مردمی بیان کرد: ما از مردم خواهشمند هستیم که اگر مورد و تخلفی چه در زمان پیش از شروع تبلیغات رسمی و چه در زمان تبلیغات اگر جرمی یا تخلفی محقق شد، می‌توانند مستندات و مدارک را به جامعه اطلاعاتی ما مانند اداره اطلاعات، فراجا، سپاه یا شخص بنده اطلاع دهند تا برخورد قانونی با این افراد صورت گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نائین تصریح کرد: ما در ۲۲ بهمن ماه حضور پررنگ مردم را دیدیم و به لطف خدا در انتخابات نیز مشارکت حداکثری مردم را می‌بینیم و همین حضور پررنگ مردم، وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و من به نوع خودم و به شخصه می‌گویم که هیچ گونه کوتاهی نباید انجام دهم.

شریفی افزود: باید سلامت انتخابات که دغدغه همه مردم است را حفظ کنیم و فرد صالح و اصلح را به مجلس معرفی کنیم که امور مردم را بررسی و قوانینی را به نفع مردم به خصوص اقشار ضعیف وضع کند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اقشار ضعیف مردم مهم است و کسی که وارد مجلس شد، باید قانونی وضع کند که به نفع قشر ضعیف جامعه باشد و به فکر خود، اطرافیان و کسانی که برای او تبلیغات می‌کنند نباشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نائین خطاب به مردم گفت: رزومه افراد و فعالیت‌هایی که قبلاً انجام داده است را ببینید؛ شهرستان به گونه‌ای است که مردم همه نامزدها را می‌شناسند و این ایام می‌بینیم که نامزدها در مراسم‌ها و نماز جمعه خوب شرکت می‌کنند، ان شاء الله در ادامه هم همینطور باشد.

شریفی افزود: فقط برخی کارها مانند در بین مردم بودن و اهمیت به مشکلات آنها مختص این زمان نباشد که مردم بدبین شوند و این را به حساب نظام بگذارند و ابتدای کار کسی که منتخب مردم می‌شود، مردمی بودن، توجه به مردم و توجه خواسته‌های مشروع مردم اولین وظیفه شخصی است که وارد مجلس می‌شود.

کد خبر 728718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.