حتی سگ‌ها هم آب این شهر اروپایی را نمی‌نوشند

منطقه آندلس اسپانیا چنان دچار مشکلات تامین آب شده است، به‌طوری که به علت کیفیت پایین آب، حتی حیوانات منطقه نیز از نوشیدن آب‌های لوله‌کشی امتناع می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کمبود آب آشامیدنی مشکل جدیدی نیست در آندلس نیست. ساکنان از هفدهم آوریل ۲۰۲۳، زمانی که دولت اندلس آب لوله‌کشی را برای مصرف انسان نامناسب اعلام کرد، به این شکل زندگی می‌کنند. ماه گذشته کاتالونیا وضعیت اضطراری خشکسالی را اعلام و محدودیت‌های آبی را اعمال کرد که حدود شش میلیون نفر را در بارسلونا و صدها شهر اطراف آن تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بی‌آبی تنها بخشی از پیامدهای سه سال بارندگی کمتر از حد متوسط و دمای بی‌سابقه ناشی از تغییرات آب و هوایی در اسپانیا است. ساکنان اندلس از شستن فرزندان خود با آب لوله کشی می‌ترسند و می‌گویند که حتی سگ‌ها از نوشیدن آن خودداری می‌کنند. اکثر ساکنان صبح‌ها در اطراف مخازن برای برداشت آب جمع می‌شوند و صحنه‌هایی مانند قحطی‌های آفریقا را رقم می‌زنند.

بسیاری از ساکنان آندلس نیز از خشکی مو یا مشکلات پوستی شکایت دارند و معتقدند این نتیجه حمام کردن در آب آلوده ناشی از مقادیر بالای کربن آلی است. حتی بعضی افراد از خوردن آب‌های لوله‌کشی امتناع می‌کنند و ترجیح می‌دهند نوشیدنی‌های کارخانه‌ای را مصرف کنند.

حتی سگ‌ها هم آب این شهر اروپایی را نمی‌نوشند

حتی حیوانات نیز گویا متوجه کیفیت نامناسب آب شده‌اند به‌طوری‌که ترجیح می‌دهند آب‌های کثیف غیرلوله‌کشی را بیاشامند و مردم تنها برای اهداف تمیز کردن، صنعتی و آبیاری از آن استفاده می‌کنند. شرایط به‌قدری در این ناحیه فاجعه‌بار است که حتی آفریقایی‌ها قصد ساخت مستند از ۸۰ هزار نفر ساکن این منطقه را در شرایط بی‌آبی داشتند.

رستوران‌ها، کافه‌ها و خانه‌های نگهداری سالمندان مجبور شده‌اند خود را با واقعیت جدید نبود آب آشامیدنی وفق دهند. در بیشتر این مکان‌ها، کارکنان وظیفه انتقال آب آشامیدنی از مخزن را دارند. معلمان از دانش‌آموزان می‌خواهند که با یک بطری آب به مدرسه بیایند و باید آن‌ها را تحت نظر بگیرند تا مطمئن شوند که از شیر آب ننوشند.

محققان دانشگاه کوردوبا می‌گویند که تنها خشکسالی نیست که باعث ایجاد این وضعیت دشوار شده است بلکه توسعه و افزایش دامداری نیز منجر به افزایش مصرف آب شده است.

ساکنان اکنون از این هراس دارند که شرایط دریافت آب با تانکرها تداوم داشته باشد و مسئولان راه‌حلی برای این مشکل ارائه ندهند.

حتی سگ‌ها هم آب این شهر اروپایی را نمی‌نوشند

کد خبر 728704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.