حس میهن‌پرستی در جوانان اروپایی رنگ باخته است

تلاش‌های کشورهای اروپایی برای تقویت ارتش با تمایل نداشتن جوانان برای پیوستن به نیروهای مسلح مواجه شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، قدرت نظامی روسیه کشورهای اروپایی را به افزایش هزینه‌های نظامی و تقویت سیستم دفاعی خود سوق داده است و آن‌ها تلاش می‌کنند تا روند کاهش تعداد نیروهای ارتش‌های خود را که در حدود یک دهه گذشته رخ داده است، معکوس کنند، اما تلاش‌های آن‌ها با یک چالش بزرگ روبه‌رو شده است: فقدان جوانانی که مایل به پیوستن به نیروهای نظامی خود هستند.

با وجود سرمایه‌گذاری جدید و فشارهای اخیر برای استخدام، آلمان به‌تازگی اعلام کرد که تعداد نیروهایش در سال گذشته اندکی کاهش یافته است. وزارت دفاع این کشور در اوایل این ماه اعلام کرد که ارتش این کشور (بوندسوهر) در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۵۰۰ سرباز کاهش داشته است که در مجموع تا پایان سال به حدود ۱۸۱ هزار و مرد و زن رسید. برنامه بوندسوهر این است که تا سال ۲۰۳۱ تعداد سربازان خود را به ۲۰۳ هزار نفر افزایش دهد.

حس میهن‌پرستی در جوانان اروپایی رنگ باخته است

بریتانیا همچنین به‌تازگی اعتراف کرده است که برای یافتن نیروی نظامی با مشکل مواجه است و وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، ۵۸۰۰ نفر بیشتر از پیوستن به نیروی نظامی، ارتش را ترک کردند. مجله دفاعی بریتانیا نوشته است که ارتش این کشور از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر سال به اهداف استخدامی خود دست نیافته است.

چرا کشورهای اروپایی برای جذب سرباز با مشکل مواجه هستند؟

ارزش‌های جوانان تغییر کرده است

در سال‌های اخیر فاصله ایدئولوژیک بین جوامع اروپایی و نیروهای نظامی بیشتر شده است. بررسی‌های اخیر نشان داده است که غیرنظامیان جوان به شدت مخالف جنگ‌ها و افزایش هزینه‌های نظامی و علیه عملیات نظامی در خارج از کشور هستند. آن‌ها همچنین نسبت به کسانی که در نیروهای نظامی خدمت می‌کنند، فردگراتر و کمتر میهن‌پرست هستند.

حقوق غیرقابل قبول

به دلیل چالش‌های موجود در بخش نظامی، کیفیت زندگی، جابه‌جایی‌ها، مأموریت‌های بین‌المللی، نبود اطمینان و احتمال مرگ، انتظار می‌رود که نظامی‌ها حقوق‌های بسیار بالایی داشته باشند، اما با توجه به اینکه چنین انتظاری برآورده نمی‌شود، جوانان اروپایی ترجیح می‌دهند شغلی در بخش غیرنظامی بپذیرند.

زمان درخواست برای ورود به نیروهای مسلح نیز بسیار طولانی است و نسل‌های جوان انتظار دارند که همه چیز به سرعت اتفاق بیفتد. اگر در این مدت شغلی در بخش دولتی وجود داشته باشد، این گزینه جذاب‌تر از انتظار برای ارتش است.

کاهش جمعیت

نیروهای مسلح اروپا نیز در حال تلاش برای یافتن متقاضیان بالقوه هستند زیرا جمعیت این قاره در حال پیر شدن و کاهش است. به عنوان مثال، ارتش بریتانیا، ایتالیا و فرانسه اکنون تقریباً نصف اندازه ۱۰ یا ۲۰ سال پیش است. سربازگیری‌های کنونی نیز ممکن است مطابق با استانداردهای سختگیرانه‌ای که نیروهای مسلح برای دهه‌ها تحمیل کرده‌اند نباشد زیرا اکنون مشکل «سلامت و تناسب اندام» در میان جوانان نیز وجود دارد. کشورهایی مانند اسپانیا، فرانسه و پرتغال در حال بررسی راه‌هایی برای پیوستن مهاجران به ارتش و دریافت تابعیت پس از چند سال حضور در نیروها هستند و از این رویکرد به عنوان راهکار استفاده می‌کنند.

حس میهن‌پرستی در جوانان اروپایی رنگ باخته است

کد خبر 728682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.