انتخابات زمینه‌ساز اقتدار و پیشرفت کشور است

امام جمعه موقت شیراز گفت: انتخابات با حضور پرشکوه مردم موجب وحدت ملی می‌شود تحقق وحدت ملی موجب اقتدار ملی خواهد شد. این در حالی است که در عرصه بین‌الملل به عنوان یک کشور مقتدر معرفی شدیم و این اقتدار باعث امنیت می‌شود و امنیت زمینه ساز پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، حجت الاسلام عبدالرضا محمودی امروز_ جمعه بیست و هفتم بهمن_ در خطبه نماز جمعه شیراز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که زمینه ساز رشد افراد جامعه و تعالی جامعه و زمینه ساز تمدن سازی را فراهم می‌کند اخلاق اجتماعی است و به فرمایش امام علی (ع) سقوط یک جامعه به خاطر سقوط هنجاری‌های اخلاقی بوده و پیشرفت جامعه نیز به علت رعایت هنجاری‌های اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه اولین مورد اخلاق اجتماعی رعایت قوانین است و قوانین و آداب و رسوم هر جامعه‌ای به منزله روشی است که رفتارهای مردم را شکل می‌دهد، افزود: اجرای قوانین باعث می‌شود که رفتارهای مردم جامعه قالب‌ریزی شود و مردم وقتی خود را ملزم به رعایت قوانین و هنجارهای اجتماعی کردند مسیر ساختن مردم و سعادت آنها فراهم می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز اضافه کرد: برخی مواقع شاهد تأخیر در تصویب قوانین هستیم و این باعث شیوع ناهنجاری‌های اجتماعی و رفتارهای متزلزل مردم می‌شود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که موجب اخلاق اجتماعی در جامعه می‌شود که امر بسیار حیاتی است رعایت حقوق متقابل مردم و مسئولین است. چرا که مسئولین هر جامعه در نهادینه کردن هنجارها نقش مهم و تأثیرگذار دارند و اعمال مسئولین تأثیر در فرهنگ سازی جامعه دارد.

وی در خطبه دوم تصریح کرد: حضور افتخار آمیز اقشار مختلف از پیر و جوان در ۲۲ بهمن نشان از ایستادگی و پای بندی و تجدید میثاق و پیمان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت شیراز افزود: انتخابات مسئله مهم و سرنوشت ساز است و برگزاری انتخاباتی باشکوه و حضور آحاد مردم در پای صندوق‌های رآی موجب تقویت آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف کشور و موجب سربلندی، شکوه و عظمت ایران عزیز در عرصه بین المللی می‌شود.

حجت الاسلام محمودی خاطر نشان کرد: حضور مردم پای صندوق‌های رأی اسلامیت و هم جمهوریت را موجب می‌شود و جمهوریت یعنی مردم در سرنوشت کشور خود سهیم هستند.

وی در پایان افزود: انتخابات با حضور پرشکوه مردم موجب وحدت ملی می‌شود تحقق وحدت ملی موجب اقتدار ملی خواهد شد. این در حالی است که در عرصه بین‌الملل به عنوان یک کشور مقتدر معرفی شدیم و این اقتدار باعث امنیت می‌شود و امنیت زمینه ساز پیشرفت‌های علمی و اقتصادی و سیاسی و فرهنگی است.

کد خبر 728671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.