برق ۹۳ روستای کردستان به دلیل رانش زمین قطع شد

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: برق ۹۳ روستای استان کردستان بر اثر بارش سیل آسا و رانش شدید زمین در چهار شهرستان سقز، مریوان، بانه و دیواندره قطع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کوهسار رسولی‌تبار اظهار کرد: بر اثر وقوع چندین مورد رانش زمین و آب‌شستگی در مناطق مختلف استان، شبکه برق تغذیه کننده دچار آسیب جدی شده و فیدرهای «بسطام» و «مولان آباد سقز»، «چهل چشمه دیواندره»، «فیدر جاده مریوان – بانه» و «فیدر چناره مریوان» از مدار تغذیه خارج و به طور کامل قطع شد.

وی افزود: در این راستا، طی ساعات اولیه (ستاد مدیریت بحران) به ریاست مقام عالی شرکت توزیع نیروی برق کردستان تشکیل و با بسیج تمام امکانات و نیروهای اجرایی و عملیاتی، ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در روستاهای سقز، مریوان، دیواندره و بانه، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گرفته و با توجه به میزان و حجم خسارت‌های ایجاد شده، اکیپ‌های عملیاتی درصدد هستند تا خاموشی روستاهای درگیر در این حادثه را در کمترین زمان ممکن رفع کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: انتقال و تغییر مسیر تغذیه شبکه از طریق فیدرهای جایگزین، به منظور پایدار کردن مجدد برق مشترکان در قالب یک برنامه زود بازده و فوری اکنون در دست اقدام بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

رسولی‌تبار اضافه کرد: شبکه برق ۷۰ روستای سقز، ۱۳ روستای دیواندره، پنج روستای بانه و پنج روستای مریوان از ساعات اولیه صبح طی روز جاری (۲۷ بهمن) قطع شده که با حضور به موقع نیروهای عملیاتی و اتفاقات شهرستان‌های درگیر با رانش زمین و قطعی گسترده برق همزمان نسبت به اعزام نیروهای اجرایی و پشتیبان از سایر شهرهای سنندج، بیجار، قروه و کامیاران انجام شده و بارگیری و اعزام ۱۱۰ اصل تیر و یراق‌آلات مربوطه انجام شده و هم اکنون اقدامات لازم برای رفع آن در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد؛ به هموطنان اطمینان می‌دهیم هر آنچه که برای ارتباط با رفع بحران و پایداری کامل شبکه برق استان لازم باشد با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های فنی و کارشناسی برای تأمین برق پایدار تا رفع بحران به وجود آمده، انجام خواهد شد.

کد خبر 728663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.