هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «افزایش دسترسی به حمل‌ونقل در لندن برای توان‌خواهان»، «هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی»، «توسعه سیستم فروش بلیط هوشمند اتوبوس در بریتانیا»، «زخم بازسازی‌های غیراصولی بر چهره شهرهای بریتانیایی»، «بهبود حمل‌ونقل عمومی در بوداپست»، «راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی»، «عرضه اولین اتوبوس کاملاً برقی در استرالیا»، «مناسب‌سازی شهر بلژیکی برای معلولان با نصب رمپ‌های رایگان»، «پیاده‌سازی حمل‌ونقل هوشمند در شهر اقتصادی ملک عبدالله» و «بهبود واکنش به بلایا با توسعه ربات‌های آتش‌نشان در تایپه» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

افزایش دسترسی به حمل‌ونقل در لندن برای توان‌خواهان

سازمان حمل‌ونقل لندن برای کمک به ایجاد یک شبکه اتوبوس و متروی در دسترس‌تر و فراگیرتر چارچوب کاربری جدیدی منتشر کرده است. این طرح با عنوان برابری در تردد متعهد به بیش از ۸۰ اقدام جدید از جمله افزایش تعداد ایستگاه‌های دسترسی بدون پله و راه‌اندازی مینی‌رمپ‌های جدید برای کمک به مسافران قطار می‌شود و چشم‌انداز آن لندنی است که در آن همه بتوانند به‌طور ایمن، فراگیر و پایدار در شهر تردد کنند که دسترسی به حمل‌ونقل عمومی یک بخش اساسی در تحقق این هدف است.

لندن تاکنون اقدامات بسیاری برای بهبود این دسترسی به‌کار برده است، اما برابری در تردد از تجربیات و دیدگاه‌های طیف مشخصی از اهالی شهر بهره می‌برد و به مناطقی اولویت می‌دهد که نیاز به بهبود دارند تا اقدامات ملموسی را انجام دهند و با اعمال تغییرات لندن را به یک شهر واقعاً برابر تبدیل کند.

طرح همچنین متعهد به ایجاد فضاهای اختصاصی‌تر برای ویلچرنشینان و نصب الگوهای پارچه‌ای خاص به نام موکت در هزار اتوبوس در جاده‌های اصلی تا سال ۲۰۲۵ است تا مشخص کند دسترسی به کدام صندلی‌ها برای افراد مسن، معلول و باردار اولویت دارد.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی

شرکت مخابراتی مالزی و شورای شهر آمپانگ‌جایا یادداشت تفاهمی برای ایجاد تغییرات دیجیتالی در یکی از مناطق پروژه آزمایشی این شهر هوشمند در ایالت سلانگور امضا کردند. شرکت مخابراتی به‌عنوان ارائه‌دهنده ترجیحی اتصالات و راه‌حل‌های دیجیتال، به‌منظور توسعه این شهر هوشمند بر هماهنگی و اجرای راه‌حل‌ها و فناوری‌های مرتبط با آن در این منطقه نظارت خواهد داشت. همکاری شکل‌گرفته در حمایت از چارچوب شهر هوشمند آمپانگ‌جایا قرار دارد.

این همکاری یک اتحاد استراتژیک با چشم‌اندازی مشترک برای ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند و مدل اکوسیستم عملی است. شرکا از نزدیک برای ارزیابی و شناسایی بهترین راه‌حل‌های شهر هوشمند همکاری می‌کنند که منطقه آزمایشی را به یک منطقه دیجیتال یکپارچه تبدیل و محیطی مدرن و پایدار ایجاد می‌کند که رشد اقتصادی را ارتقا می‌دهد و رفاه ساکنان آن را بهبود می‌بخشد.

هدف مالزی از این همکاری استفاده از بهترین مشارکت‌های فناوری محلی و جهانی برای توسعه این اکوسیستم و تبدیل شدن به الگویی برای بهره‌مندی سایر شهرداری‌ها با تأثیر خالص داشتن یک شبکه تعاملی از راه‌حل‌های شهر هوشمند در مناطق بیشتری در سراسر کشور برای آینده است.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

توسعه سیستم فروش بلیط هوشمند اتوبوس در بریتانیا

اداره حمل‌ونقل وست میدلندز اعلام کرده است که یک سیستم فروش بلیط هوشمند اتوبوس در بریتانیا راه‌اندازی شده است، این سیستم به بهبود عملکرد وسایل حمل‌ونقل عمومی، کاهش هزینه‌های سفر و بهبود ایمنی و راحتی شهروندان کمک می‌کند؛ افراد با استفاده از سیستم جدید هوشمند می‌توانند به آسانی کرایه وسایل نقلیه عمومی را پرداخت کنند.

اگرچه سیستم فروش بلیط هوشمند در میدلنز توسعه یافته است، اما به عنوان یک راه‌حل ملی برای سرتاسر بریتانیا نیز ارائه می‌شود؛ با ساده‌تر شدن فرآیند پرداخت کرایه وسایل حمل‌ونقل عمومی، افراد بیشتری تشویق می‌شوند از آن‌ها استفاده کنند و کمتر از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده می‌کنند، در این صورت آلودگی هوا و میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کاهش پیدا می‌کند.

توسعه سیستم فروش بلیط هوشمند فرصت قابل‌توجهی برای بهبود عملکرد وسایل حمل‌ونقل عمومی فراهم خواهد کرد؛ انعطاف‌پذیری بیشتر و سهولت فروش بلیط به جذب افراد بیشتر به حمل‌ونقل عمومی و ایجاد یک پیشنهاد مؤثرتر و مدرن‌تر کمک می‌کند.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

زخم بازسازی‌های غیراصولی بر چهره شهرهای بریتانیایی

رئیس دفتر مکان‌سازی در دپارتمان ارتقای سطوح، مسکن و جوامع بریتانیا از لکه‌های سیاه و خاکستری ناهمسان با آسفالت و سنگ‌فرش‌ها در سراسر شهرهای کشور که به‌دنبال فعالیت‌های جاده‌ای خدمات شهری می‌شود، به‌عنوان زخم‌های خیابانی یاد کرد و خواستار افزایش مبالغ جریمه برای شرکت‌های خدمات شهری شد که پیاده‌روها را برای عملیات جاده‌ای حفر می‌کنند، اما به جای برگرداندن آن به حالت اولیه، گودال‌های حفرشده را با آسفالت پر می‌کنند.

وی خصوصی‌سازی خدمات بخش آب و مخابرات را عامل اصلی این به‌هم‌ریختگی‌ها معرفی و اظهار کرد که شرکت‌های مخابراتی و آب طی یک فرآیند بیهوده که چهره خیابان‌های بزرگ بریتانیا را مخدوش می‌کند به ایجاد این زخم‌ها می‌پردازند که بعد از ماه‌ها عملیات و انسداد مسیرهای تردد به بدترین شکل ممکن بر جای می‌مانند.

رئیس دفتر مکان‌سازی تأکید کرد که این اتفاق به دلیل تبدیل شدن شرکت‌های خدمات شهری به متعهدان قانونی بوده است که بر اساس قانون راه‌ها و خیابان‌های جدید در سال ۱۹۹۱ مجاز به حفر جاده‌ها برای انجام عملیات زیرسازی خدمات خود هستند. از سال ۱۹۸۴ نیز به شرکت‌های کابلی جدید مجوز داده شد که به‌عنوان متولی قانونی و بدون هیچ نظارتی دست به حفاری‌های جدید بزنند.

رئیس دفتر مکان‌سازی در دپارتمان ارتقا سطح، مسکن و جوامع بریتانیا پیشنهاد کرد که به شرکت‌های خدمات شهری مهلتی سه‌ماهه داده شود تا جاده‌ها را به حالت اولیه بازگردانند و مبلغ جریمه‌ها به پنج‌هزار پوند در ماه (یا بیشتر) برای تأخیر سه ماهه و ۱۰ هزار پوند در ماه (یا بیشتر) پس از آن افزایش پیدا کند.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

بهبود حمل‌ونقل عمومی در بوداپست

بوداپست مجارستان در حال آماده‌سازی توسعه‌های بزرگ تراموا و مترو با تأمین مالی مشترک اتحادیه اروپا است. اگرچه اتوبوس‌ها و ترامواها اشکال اصلی حمل‌ونقل در این شهر هستند، مترو ساده‌ترین راه برای رفت‌وآمد در آن است، زیرا بسیاری از نقاط مختلف شهر را پوشش می‌دهد، همچنین سریع‌ترین راه برای رفت و آمد در این شهر است.

برنامه‌ریزی برای توسعه خط مترو (موسوم به راه‌آهن زیرزمینی هزاره)، اتصال خطوط و گسترش حلقه تراموا بین مناطق مختلف در بوداپست به‌زودی آغاز می‌شود. شرکت مجری طرح اولین درخواست خود را برای تأمین مالی ۲۵.۸ میلیون یورویی برای تحولات آتی در چارچوب چرخه بودجه اتحادیه اروپا ۲۰۲۷-۲۰۲۱ ارائه کرده است.

این بودجه فرصتی برای آماده‌سازی پیشرفت‌هایی فراهم می‌کند که می‌تواند ارتباطات حمل‌ونقل را در بوداپست به‌ویژه بین مناطق حومه‌ای و مرکز شهر به‌طور قابل‌توجهی بهبود ببخشد. مرکز حمل‌ونقل بوداپست در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمک مالی بخشی از بودجه ۷۷۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا است که توسط شهردار بوداپست در اواسط ژانویه اعلام شد.

تغییرات برنامه‌ریزی شده ارتباطی راحت و بدون وقفه بین مناطقی ایجاد می‌کند که در حال حاضر فاقد آن هستند و روش‌های حمل‌ونقل بدون انتشار را توسعه می‌دهد که بر پایداری و حفاظت از محیط‌زیست تمرکز دارند.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

اداره حمل‌ونقل دبی قراردادی شش‌ساله برای راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی در امارات تا اوایل سال ۲۰۲۶ با شرکت هواپیماسازی برقی مستقر در کالیفرنیا امضا کرده و این شرکت از برنامه‌ریزی عملیات اولیه برای اوایل سال ۲۰۲۵ خبر داد. این شرکت ادعا می‌کند تاکسی‌های هوایی سفر از فرودگاه دبی به نخل جمیرا را از ۴۵ دقیقه با ماشین، به ۱۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

قرارداد یادشده در اجلاس جهانی دولت‌ها در دبی به امضا رسید و حق انحصاری بهره‌برداری از تاکسی‌های هوایی در دبی را به مدت شش سال در اختیار شرکت هواپیماسازی برقی کالیفرنیایی قرار می‌دهد. این قرارداد حمایت‌های مختلفی از جمله مکانیسم‌های مالی را برای ورود عملیات خدماتی در دبی از سوی اداره حمل‌ونقل تضمین می‌کند.

شرکت هواپیماسازی برقی کالیفرنیایی همچنین قراردادی را برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی چهار «ورتی‌پورت» اولیه در سراسر دبی امضا کرده است که فرودگاه بین‌المللی دبی، نخل جمیرا، مارینا دبی و مرکز شهر دبی را به‌عنوان مکان‌های راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی دبی در نظر گرفته است. شرکای این قرارداد در حال حاضر از طراحی سفر مسافر گرفته تا مشارکت سهامداران و ادغام خدمات شرکت کالیفرنیایی در شبکه گسترده‌تر حمل‌ونقل عمومی در دبی، روی طیف وسیعی از موضوعات کار خواهند کرد. این شرکت همچنین برای حمایت از توسعه عملیات خود در دبی یک نهاد عملیاتی محلی ایجاد کرده است و قصد دارد بخش عمده تیم عملیاتی خود را به‌صورت محلی استخدام کند.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

عرضه اولین اتوبوس کاملاً برقی در استرالیا

اولین اتوبوس کاملاً برقی استرالیایی جنوبی جدیدترین وسیله نقلیه بدون آلایندگی است که به ناوگان حمل‌ونقل شهر آدلاید به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ارائه آینده‌ای سبزتر برای حمل‌ونقل عمومی می‌پیوندد؛ در این صورت شهروندان می‌توانند از جابه‌جایی‌های ایمن‌تر، تمیزتر و آرام‌تر لذت ببرند.

اتوبوس برقی یادشده پس از یک دوره آزمایشی موفقت‌آمیز به صورت رسمی وارد جاده‌های شهر آدلاید استرالیای جنوبی خواهد شد، ساخت بدنه و تناسب اتوبوس جدید توسط شرکت Bus Tech استرالیای جنوبی انجام شده است؛ این اتوبوس به باتری‌های لیتیوم فسفات ۳۳۰ کیلووات ساعتی مجهز شده است که در عرض کمتر از ۹۰ دقیقه به صورت کامل شارژ می‎‌شود و با یک بار شارژ کامل قادر است ۲۶۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

اتوبوس‌های برقی مجهز به باتری علاوه بر اینکه برای محیط زیست مناسب هستند، راحتی بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند و آلودگی صوتی و سوختی را کاهش می‌دهند؛ ۹ اتوبوس برقی باتری‌دار دیگر نیز سفارش داده شده است، در حال حاضر نیز ۲۴ اتوبوس هیبریدی الکتریکی در سراسر شبکه حمل‌ونقل آدلاید در حال فعالیت هستند.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

مناسب‌سازی شهر بلژیکی برای معلولان با نصب رمپ‌های رایگان

شهرداری گنت در حال همکاری با کسب و کارهای کوچک محلی است تا رمپ‌های سیار را آزمایش کند که می‌توانند به‌راحتی در ورودی مغازه‌ها و رستوران‌ها نصب شوند. اگر پیاده‌سازی این طرح با موفقیت انجام شود، مقامات محلی قصد دارند رمپ‌های رایگان را در تلاش برای افزایش دسترسی به محیط شهری برای افراد دارای مشکلات حرکتی توزیع کنند. در حال حاضر از صاحبان فروشگاه‌های تجاری کوچک و مؤسسات مواد غذایی خواسته شده تا برای آزمایش رمپ‌ها، داوطلب شوند.

پس از پایان مرحله بازخورد، شهر قصد دارد ۳۰۰ رمپ خریداری کند که ۳۰ درصد از آن‌ها به مؤسسات فرهنگی و مدارس و بقیه به مشاغل شهری اختصاص داده خواهد شد. آسترید دی برویکر، مدیر فرصت‌های برابر شهرداری گنت در این رابطه توضیح داد که با این سطوح شیبدار، شهر برای کاربران ویلچر، افرادی که واکر دارند یا والدینی که دارای کالسکه هستند بسیار فراگیر می‌شود.

این رمپ‌ها راه‌حلی سریع برای دسترسی بیشتر همه افراد دچار ناتوانی‌های حرکتی به همه امکانات و مکان‌های خدماتی شهر است و شهرداری با این طرح قصد دارد تا کسب‌وکارهای بیشتری را برای اجرای مناسب‌سازی تشویق کند. تنها راه دریافت این رمپ‌های رایگان، ثبت نام در وبگاه شهرداری است.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

پیاده‌سازی حمل‌ونقل هوشمند در شهر اقتصادی ملک عبدالله

شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC) در عربستان سعودی، وارد مشارکتی استراتژیک با یک ارائه‌دهنده راه‌حل‌های شهر هوشمند برای حمل‌ونقل عمومی و مشترک شده است که با تمرکز بر پایداری و بی‌طرفی کربن در راستای چشم‌انداز عربستان سعودی ۲۰۳۰ در جامعه، راه‌حل‌های حمل‌ونقل و پارکینگ هوشمند ارائه می‌دهد و برای استقرار طیف وسیعی از راه‌حل‌های حمل‌ونقل از جمله اتوبوس‌های تقاضامحور، اسکوترها و دوچرخه‌های الکترونیکی، با یک ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل میکروموبیلیتی و جابه‌جایی به‌عنوان سرویس همکاری می‌کند.

هدف از این پروژه ترویج رشد اقتصادی پایدار و در عین حال بهبود تجربه کلی برای ساکنان و بازدیدکنندگان است. این همکاری نشان‌دهنده تعهد مداوم شهر به نوآوری و تعالی در هر جنبه‌ای از زندگی شهری است و علاوه بر بهبود جابه‌جایی در داخل شهر می‌تواند سطح توسعه هوشمند شهری را در سراسر جهان بالا ببرد.

هدف از فعالیت‌های ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل هوشمند و جابه‌جایی به‌عنوان یک سرویس خانگی در عربستان سعودی، افزایش اتصال با ترکیب شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی و خصوصی است که زیربنای سیستم‌های پارکینگ هوشمند را شکل می‌دهد. این شرکت به ساختن شهرهای هوشمندتر، مرتبط‌تر با حمل‌ونقل یکپارچه، پایدار و قابل دسترسی جهانی متعهد و در تلاش برای بهبود تجارب جابه‌جایی برای ساکنان و بازدیدکنندگان است.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

بهبود واکنش به بلایا با توسعه ربات‌های آتش‌نشان در تایپه

نسل جدید ربات‌های متحرک همراه با ابزارهای جدید و شیلنگ‌های آتش‌نشانی با برد و ظرفیت آب بیشتر، می‌توانند جایگزین آتش‌نشان‌های انسانی شوند و واکنش به بلایا را بهبود بخشند. ربات‌ها در بخش‌های مختلف زندگی بشر در حال تجربه پیشرفتی چشمگیر هستند و نقش آن‌ها در مشاغل مرتبط با ایمنی می‌تواند جان انسان‌ها و جانداران بسیاری را نجات دهد. از این رو علاقه روزافزون به خودکارسازی وظایف آن‌ها تا حد امکان افزایش پیدا کرده است.

آتش‌نشانی به‌عنوان یکی از مشاغل پرخطر طبقه‌بندی می‌شود و آتش‌نشان‌ها همواره در معرض خطراتی از جمله سوختگی، استنشاق دود، صدمات ناشی از آتش‌سوزی و سقوط سازه‌ها و بیماری‌های مزمن تنفسی بالقوه هستند. از این رو به‌کارگیری ربات‌ها در این شغل نقش چشمگیری در افزایش ایمنی آتش‌نشان‌ها و بهبود واکنش به بلایا خواهد داشت.

تایپه، پایتخت تایوان مصمم به مقابله با آتش‌سوزی به‌کمک ربات‌ها است و چند ماه پیش نمایشی از ربات LUF60 را برگزار کرد که از راه دور کنترل می‌شود و قادر به پاشیدن دوهزار و ۴۰۰ لیتر آب در دقیقه در فاصله بیش از ۶۰ متری است. این ربات عملکردهای دیگری مانند بالا رفتن از سطوح شیبدار تا ۳۰ درجه و از بین بردن موانع را نیز دارد و به لطف شاسی خزنده خود امکان رانندگی دقیق و مانورهای چرخشی و پایداری بالا را فراهم می‌کند.

هوشمندسازی مناطق مالزی با تغییرات دیجیتالی/راه‌اندازی خدمات تاکسی هوایی برقی در دبی

کد خبر 728661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.