کسی نباید امنیت روانی مردم را با اخبار دروغ و شایعه مخدوش کند

وزیر کشور گفت: ۱۵ هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که بی‌سابقه است، حدود ۱۱۰۰ نفر استاد دانشگاه، ۲۵۰ نفر از پزشکان، ۱۷۰۰ نفر فرهنگی، ۴۰۰ نفر قاضی و حقوق دان و ۱۷۰۰ نفر از بانوان بخشی از این شاکله هستند که زمینه رقابت را فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی امروز _بیست‌وهفتم بهمن_ در همایش بزرگ دست اندر کاران انتخابات حوزه انتخابیه اصفهان که با شعار «مردم، انتخابات، سلامت» در ورزشگاه پیروزی برگزار شده بود، با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار کرد: تقارن انتخابات بزرگ ما با ایام میلاد حضرت بقیه الله که انقلاب ما زمینه ساز ظهور ایشان است، توفیق بزرگی است و منتظران ظهور کسانی هستند که با تمام وجود انقلاب اسلامی را ایجاد کرده، محافظت می‌کنند و آن را ادامه خواهند داد و به سرمنزل مقصود خواهند رساند.

وی با بیان اینکه رأی اولی‌ها امسال با حضور ارزشمند خود در انتخابات در راه تحکیم نظام قدم خواهند برداشت، افزود: مجلس خبرگان نمود عالی بین جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و تداوم بخش حرکت صالحان بر روی زمین و رساندن به منزل مقصود است و مجلس شورای اسلامی نیز با تحول رو به جلو نوید بخش رسیدن به مقصود خواهد بود.

وزیر کشور، اصفهان را عزیز، پر افتخار، شهیدپرور و فرهنگ محور خواند که نمود استقامت، پایداری، حرکت و تلاش است و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز این استان به ویژه شهیدان خرازی، حججی، اشرفی اصفهانی و میثمی گفت: همه شهدای اصفهان ستارگان درخشان راه هستند، راه شهدا در این استان با حماسه دنبال می‌شود و این مسیر یک بار دیگر در انتخابات خود را نشان می‌دهد؛ جشن ۱۵ شعبان منجر به جشن یازده اسفندی خواهد شد که موجب عزت و افتخار ایرانیان و رسیدن به ایران قوی و قله است.

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی شما پاسداران این امانت بزرگ انتخابات شدید؛ امروز حدود یک میلیون نفر در کشور اعم از عوامل اجرایی تا انتظامی برای برگزاری انتخابات آماده‌اند و حماسه بزرگ توسط مردم رقم خواهد خورد.

وحیدی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه و جهان ابراز کرد: در شرایط حساسی بر اساس اتفاقات جهان هستیم و همه حواس‌ها به ملت بزرگ ما است چرا که ما راه نویی را برای همگان اعلام کرده‌ایم که این راه از مسیر توجه به اراده مظلومان و مستضعفان خواهد گذشت.

وی ادامه داد: امروز حرکت بزرگ انقلاب اسلامی در جهت برانگیختگی مستضعفانی است که خداوند اراده کرده آنها را وارثان جهان کند؛ این انقلاب برآمده از ندای مستضعفین و مظلومان تاریخ است و با صدور پیام خود طلایه دار حرکت مظلومان برای احقاق حق آنها در جهان است و بر همین اساس گل‌های مقاومت و آزادی در جهان نو به نو آفریده می‌شود تا اراده مردم را در رسیدن به نقطه اوج برای استکبار ستیری و دفاع از مظلومان نشان دهد.

وزیر کشور یاد مردم مقاوم غزه و لبنان را گرامیداشت و با بیان اینکه امروز تقابل دو جبهه در غزه کاملاً مشهود است، افزود: سلام خدا بر حزب الله قهرمان و سید مقاومت به خاطر ایستادگی در برابر دشمن و ظلم رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و درود خدا بر گروه‌های مقاومت عراق که در حمایت از غزه تردیدی به خود راه نمی‌دهند و شرم باد بر آنهایی که از ظالمان حمایت می‌کنند و رژیم آمریکا، انگلیس و آن کشورهای اروپایی که به رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه کمک می‌کنند و شرم باد بر کسانی که هنوز ارتباطات اقتصادی، سیاسی و نظامی خود را با رژیم جعلی غاصب صهیونیستی حفظ کرده‌اند.

وی تاکید کرد: ایران قوی مجلس قوی نیاز دارد و مجلس قوی با مشارکت قوی محقق می‌شود و خوار چشم دشمنان خواهد شد و همه مردم در این جشن ملی با غیرت شرکت خواهند کرد.

وحیدی خطاب به دست اندرکاران انتخابات ابراز کرد: شما امانت دار هستید و مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌اید که رهبر معظم انقلاب آن را حق‌الناس دانسته‌اند و ملت ما می‌فهمد که حق‌الناس یعنی مسئله چقدر حساس و مهم است، این یعنی سلامت انتخابات و یعنی باید از رأی مردم آنچنان که هست، مراقبت شود و رأی دادن به هیچ وجه تحمیل نشود، سلامت یعنی رأی مردم را مراقبت کنید که یکی از مسئولیت‌های آن بر عهده شماست، هر چند نامزدها نیز در این زمینه مؤثر هستند و می‌توان گفت نقشی سه ضلعی است که اضلاع آن، مردم، مجریان و داوطلبان هستند که با هماهنگی خوب می‌توانند سلامت انتخابات را در تراز جمهوری اسلامی محقق کنند.

وی در خصوص امنیت انتخابات تاکید کرد: امنیت یعنی همه بدون دغدغه و به‌دور از ناامنی فیزیکی و روانی بتوانند در انتخابات حضور بهم رسانند، چرا که دشمن تلاش‌های مذبوحانه دارد تا برای مردم مزاحمت ایجاد کند و فکر می‌کند با مزاحمت‌های مثل بحث اختلال در سامانه سوخت رسانی و پمپ بنزین‌ها می‌تواند مردم را از حضور در صحنه مأیوس کند اما حضور مردم در ۲۲ بهمن ماه امسال علی رغم همه تلاش‌های دشمنان به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش داشت که نشان می‌دهد مردم طرفدار و وفادار به انقلاب هستند و با گذشت ۴۵ سال هنوز در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند.

وزیر کشور ادامه داد: دشمنان نادان ما فکر می‌کنند با این کارها می‌توانند مردم ما را ناامید کنند، در حالی که فقط در اصفهان ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب شده، در این شهر روزی ۳۷۰ شهید را تشییع کردند و فردای آن روز بدون آنکه خم به ابرو بیاورند تعداد بیشتری را به جبهه‌ها اعزام کردند.

وی ابراز کرد: کسی نباید امنیت روانی مردم را با اخبار دروغین و شایعات مخدوش کند، امروز زمینه بسیار خوبی برای رقابت وجود دارد، ۱۵ هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند که بی سابقه است، این افراد از اقشار مختلف هستند، به نحوی که حدود ۱۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۵۰ نفر از پزشکان، ۱۷۰۰ نفر از فرهنگیان، ۴۰۰ نفر قاضی و حقوق دان و ۱۷۰۰ نفر از بانوان بخشی از این شاکله هستند که زمینه رقابت را فراهم می‌کنند.

وحیدی تاکید کرد: هر کس از این افراد باید ایده و فکر و برنامه خود را بگوید و مردم انتخاب کنند و بر اساس ایده‌ها برای حل مشکلات صحنه رقابت شکل می‌گیرد، مردم هم در این صحنه میدان دار هستند که باید بپسندند و انتخاب کنند.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های ابلاغی انتخابات، شناخت مردم از داوطلبان است که کار صدا و سیما و رادیو در راستای شناساندن داوطلبان به مردم بسیار ارزشمند است و اینکه برخی می‌گویند رقابت وجود ندارد این‌طور نیست، بلکه رقابت بین ۷۳ حزب ملی و ۳۰ حزب استانی و ۲۰ ائتلاف برقرار است.

وزیر کشور افزود: اینکه کسانی تبلیغ منفی می‌کنند، جفا است چراکه در هر دوره رقابت بوده است، الان هم رقابت بسیار فراهم است و همه اینها به مشارکت گسترده منجر خواهد شد؛ همه ما در قالب مجریان و کسانی که باید اعتماد مردم را برای صندوق‌های رأی جلب کنند باید تلاش کنیم.

وی از جوان گرایی فرمانداری اصفهان در انتخاب عوامل اجرایی انتخابات تشکر کرد و گفت: روز نویی در پیش داریم، باید کمرها را برای نقطه تحولی جدید و حرکت رو به جلو محکم ببندیم، امروز یکی از جهادها، جهاد در مشارکت در انتخابات است و همانطور که در جشن‌های مختلف شاهد مشارکت مردم بوده‌ایم، این بار نیز شاهد حضور آنها خواهیم بود.

کد خبر 728655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.