راه‌اندازی ۱۱ بازارچه عرضه اقلام اساسی در کرمانشاه/ ارتقای مرکز داده شهرداری اراک

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "توضیحات سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز درباره بیرون زدن فوم مترو"، "تغییرات میدان‌ها در قم؛ کاهش عرض معابر یا ساماندهی تردد؟ "، "تلاش برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کلانشهر شیراز"، "۱۱ بازارچه عرضه اقلام اساسی در کرمانشاه راه اندازی شد"، "ارتقا و استانداردسازی مرکز داده شهرداری اراک"، "احیای دروازه‌های تاریخی شهر در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه مورد توجه قرار گیرد"، "مناطق ده‌گانه کرج صاحب خانه بازیافت می‌شود"، "حضور کرمان در نمایشگاه گردشگری تهران با محوریت گردشگری مقاومت"، از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

توضیحات سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز درباره بیرون زدن فوم مترو

در پی انتشار کلیپی در یکی از رسانه‌های محلی مبنی بر بیرون زدن فوم مترو در خیابان عباسی، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز توضیحاتی ارائه کرد.

توجه به اجرای تونل خط دو به صورت مکانیزه، در دستگاه‌های حفار EPB برای حفاری و پایدارسازی جبهه کار تونل از فوم‌های ویژه حفاری استفاده می‌شود که در صورت وجود راه فرار (از قبیل وجود چاه‌های جذبی، منهول فاضلاب، قنات‌های قدیمی، خاک درشت‌دانه) امکان رسیدن فوم به سطح زمین وجود دارد.
در خیابان عباسی نیز به دلیل وجود قنات‌های متروکه قدیمی و همچنین نوع خاک منطقه، به صورت موضعی بیرون زدگی فوم روی داده است.

با توجه به خاصیت فوم، کف حاصل خود به خود از بین رفته و هیچ گونه آثار سوئی در سطح ایجاد نخواهد کرد.

تغییرات میدان‌ها در قم؛ کاهش عرض معابر یا ساماندهی تردد؟

این روزها کوچک کردن بعضی میدان‌های شهر و حذف برخی مسیرهای ترافیکی موجب ایجاد ابهامات و سوالاتی برای شهروندان قمی شده است که پاسخ آن را باید در مطالعات ترافیکی، اصلاح هندسی و آرام‌سازی معابر جست‌وجو کرد.

محمد عباسی، سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات ترافیکی در معابر و میادین شهر، اظهار کرد: مسیرهای اضافه در میدان‌ها و معابر موجب ایجاد مشکلاتی همچون توقف‌های بیجا در میدان‌های شهر، گرفتن سبقت و ایجاد ترافیک در سطح شهر می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در میدان‌های ولیعصر (عج) و آزادگان افزود: در راستای کاهش بار ترافیکی، اصلاحات هندسی در بعضی میدان‌های شهر در دستور کار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم قرار گرفت.

سرپرست اداره کل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: وجود مسیرهای اضافه در میدان آزادگان به سمت میدان شهدای ۷۲ تن موجب سردرگمی رانندگان می‌شد و مدل حرکتی را دچار مشکل می‌کرد.

تلاش برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کلانشهر شیراز

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با تصریح بر ظرفیت بالای گردشگری بر تلاش مضاعف برای تقویت زیرساخت‌ها تاکید و اظهار کرد: کیفیت برگزاری این نمایشگاه بسیار بالا بود و بازدیدکنندگان استقبال بسیار زیادی از نمایشگاه داشتند.

۱۱ بازارچه عرضه اقلام اساسی در کرمانشاه راه‌اندازی شد

محسن دارابی، رئیس سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمانشاه از احداث یازده بازارچه عرضه اقلام اساسی در شهر کرمانشاه خبر داد و. گفت: یازده بازارچه در محلات مختلف کرمانشاه از جمله میدان شاهد الهیه، دولت آباد، مسجدالنبی طاق بستان، میدان آزادی، مجتمع میلاد، میدان حافظ شهرک معلم و ترمینال راه کربلا احداث شد.

ارتقا و استانداردسازی مرکز داده شهرداری اراک

ابوالفضل عسگری رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک اظهار کرد: به منظور ارتقا زیرساخت‌های الکترونیکی و هوشمندسازی شهر الکترونیک با هدف پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر به شهروندان، مرکز داده شهرداری اراک که به واسطه ذخیره سازی اطلاعات، بخش بسیار مهم و حساس مجموعه می‌باشد، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال استانداردسازی و مورد ارتقا قرار گرفته است.

احیای دروازه‌های تاریخی شهر در بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: احیای دروازه‌های شهر ارومیه که نشان از هویت تاریخی شهر و قدمت مردم شهر دارد، در دستور کار قرار گرفته است و شهرداری در بودجه ۱۴۰۳ باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد و به فاز عملیاتی بودن آن اهتمام ویژه داشته باشد.

مناطق ده‌گانه کرج صاحب خانه بازیافت می‌شود

محمدرضا خسروی، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از جانمایی خانه بازیافت عظیمیه کرج واقع در پارک ایران‌زمین خبر داد و گفت: تا پایان سال دو خانه بازیافت دیگر در راستای ارائه خدمات به شهروندان و فرهنگ‌سازی تفکیک پسماند از مبدا در سطح کلان‌شهر کرج ایجاد خواهد شد.

حضور کرمان در نمایشگاه گردشگری تهران با محوریت گردشگری مقاومت

هادی طالبی، رئیس اداره گردشگری شهرداری کرمان گفت: کرمان با محوریت گردشگری مقاومت، صنایع دستی و بناهای تاریخی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور یافته است.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه که با محوریت گردشگری مقاومت، صنایع دستی و بناهای تاریخی برپا شده است، تلاش شده استان کرمان برای بازدیدکنندگان معرفی شود.

کد خبر 728609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.