کشف ۵۰ میلیارد ریال لاستیک قاچاق در آستارا

فرمانده هنگ مرزی آستارا از شناسایی یک انبار دارای بیش از ۲۰۰ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال در ‏یکی از روستاهای مرزی شهرستان خبر داد.‏

هادی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح عملیاتی رعد ۱۳ و تحقق دستورالعمل امنیت محله محور، مأموران اطلاعات این فرماندهی از خبری مبنی بر دپوی تایر خودروهای سنگین توسط شخصی ۳۹ ساله در انباری در یکی از روستاهای مرزی شهرستان مطلع شدند.

وی افزود: در بررسی اولیه مأموران متوجه نگهداری تعداد قابل توجهی لاستیک خارج از شبکه در این انبار شدند که بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی و با همکاری مأموران انتظامی شهرستان متصدی این انبار به جرم دپو ۲۰۰ حلقه لاستیک قاچاق دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده هنگ مری آستارا خاطرنشان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، ارزش تقریبی اموال مکشوفه حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: قاچاق لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکره اقتصادی و اجتماعی کشورمان می‌زند و عزم مرزبانان در برخورد با قاچاقچیان جدی است.

وی گفت: به منظور برخورد قاطع با هرگونه قاچاق و هنجارشکنی، در سطح مرزهای منطقه اقدامات گسترده‌ای شده است و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی و گشت‌های شبانه‌روزی با هرگونه تحرک قاچاقچیان و هنجارشکنان برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا در منتهی‌الیه غرب استان گیلان، در حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 728603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.