اولویت‌های بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری این کلان‌شهر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و با احتساب بودجه سازمان‌ها به رقم حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: در بودجه ۱۴۰۳، مترو، تأمین اتوبوس و اجرای شبکه‌های حمل‌ونقلی در اولویت است.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه سال آینده شهرداری اصفهان در جلسات تلفیق نهایی شده است، اما فردا _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن‌_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر به‌عنوان دستور اول مطرح می‌شود.

وی افزود: بودجه سال آینده شهرداری این کلان‌شهر بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و با احتساب بودجه سازمان‌ها به رقم حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حوزه حمل‌ونقل سهم قابل توجهی از آن را به خود اختصاص داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در بودجه سال آینده شهرداری همچون بودجه سال جاری، عمده ردیف‌ها مربوط به حوزه حمل‌ونقل برای موضوعاتی از جمله حلقه چهارم ترافیکی، بازگشایی بعضی از معابر و تأمین اتوبوس و بازسازی آن‌ها است.

نورصالحی با بیان اینکه خدمات شهری، محیط زیست، پسماند و موضوعات فرهنگی در ردیف بودجه سال آینده شهرداری قرار گرفته است، گفت: درصد بودجه شهرداری مرکزی، معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری مشخص شده است و فردا در جلسه شورا اعلام می‌شود.

افزایش قیمت‌ها و تورم موجب افزایش حدود ۵۰ درصدی بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری شده است

وی ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان تمایلی به افزایش رقم بودجه سال آینده شهرداری نداشته است، اما افزایش قیمت‌ها و تورم موجب افزایش حدود ۵۰ درصدی بودجه سال آینده شهرداری نسبت به سال جاری شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مجموعه عوارض و بهای خدماتی که شهروندان باید پرداخت کنند، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: اعداد و ارقام نشان می‌دهد که رشد قیمت‌ها بین ۴۰ تا ۴۵ درصد بوده، اما قیمت عوارض و بهای خدمات شهری کمتر از این مقدار است.

نورصالحی گفت: در بودجه سال آینده شهرداری سعی شده است تا اولویت‌های مترو، تأمین اتوبوس و اجرای شبکه‌های حمل‌ونقلی برای شهر حفظ شود.

وی افزود: خط دو متروی اصفهان حدود ۲۰ پروژه فعال دارد، از این‌رو سعی شد تا بودجه سال آینده شهرداری به تمام این پروژه‌ها از جمله تکمیل فاز نخست این خط حدفاصل زینبیه تا طوقچی اختصاص پیدا کند.

کد خبر 728591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.