ایستگاه راه‌آهن قروه تا ۲ ماه آینده آماده مسافرگیری است

استاندار کردستان با اشاره به هزینه‌کرد ۱۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال در خط آهن همدان-سنندج طی سال جاری، گفت: ایستگاه قروه نیز حداکثر تا دو ماه آینده امکان مسافرگیری خواهد داشت و در فاز بعدی، این زیرساخت در دهگلان نیز ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، شامگاه _پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ در مسجد روستای گنجی قروه اظهار کرد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از جمله راهبردهای دولت سیزدهم در استان است که راه‌آهن همدان - سنندج با هفت هزار میلیارد ریال بدهی در رأس آن قرار گرفت و پاییز امسال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این خط آهن یک ظرفیت اقتصادی است که در جذب سرمایه هلدینگ‌ها توانسته نظر مثبت آنان را به واسطه تسهیل صادرات جلب کند.

استاندار کردستان در ادامه به تعطیلی ذوب آهن زاگرس از سال ۱۳۹۰ اشاره کرد و گفت: با تعطیلی این واحد صنعتی، بیشتر از ۵۰۰ نفر بیکار شدند که با پیگیری انجام شده این مجموعه بعد از یک دهه احیا و زنجیره فولاد در حال اجراست.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: علاوه بر آن مجموعه فولاد با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی در دست اجرا است که برای یک‌هزار و ۷۰۰ تا دو هزار شغل مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی به اختصاص ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به استان در ۲ سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: هر شهرستان بر اساس شاخص‌ها اعتباراتی دارد که شهرستان قروه به غیر از بخش عمومی ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار داشته است.

استاندار کردستان سفرهای شهرستانی را فرصتی برای ارتباط نزدیک با مردم دانست و اضافه کرد: اعتقادم از روز اول این بود که در کردستان اگر قرار است کاری انجام گیرد، باید با تعامل بین مدیر و مردم باشد تا آن خدمت تمام و کامل باشد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه راهبرد و استراتژی خدمت در استان به الگویی در کشور تبدیل شده است، ادامه داد: در هر هفته به صورت متوسط سه سفر شهرستانی انجام گرفته است و این راه با جدیت ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: این سفرها و لمس مسائل از نزدیک باعث می‌شود تا از مدیریت کارتابلی فاصله گرفته و به بهترین شیوه با برقراری ارتباط سازنده، مشکلات برطرف شود.

استاندار کردستان در ادامه به احداث ۳۶۶ کیلومتر راه روستایی در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در قروه تنها ۵۲ کیلومتر باقیمانده تا آسفالت راه روستایی به ۱۰۰ درصد برسد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: ۵۱ مصوبه برای بخش مرکزی و چهاردولی تصویب شد که با وجود مشکلات و محدودیت‌ها تمام توان خود را برای عملی شدن این مصوبات به‌کار می‌گیریم.

وی تصریح کرد: فرصت خدمت نباید صرف حاشیه‌ها شود و در جلسات تبلیغاتی نامزدها، عوام‌فریبی باید جای خود را به آگاهی بخشی و امیدآفرینی بدهد.

استاندار کردستان گفت: هر کس وقت خدمت را صرف دعوای سیاسی و حاشیه‌های بی مورد کند، خیانت در حق مردم کردستان و ملت ایران کرده است.

زارعی‌کوشا مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح را دو مؤلفه اصلی در انتخابات پیش رو نام برد و تاکید کرد: هر چه میزان مشارکت بالاتر باشد، زبان مطالبه‌گری برای استان قوی‌تر خواهد بود.

کد خبر 728561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.