سهم شهرستان قروه از سفرهای رئیس‌جمهور ۲۵ هزار میلیارد ریال است

استاندار کردستان گفت: در دو سفر رئیس‌جمهور به کردستان، ۲۵ هزار میلیارد ریال به شهرستان قروه تخصیص یافته است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز پنجشنبه بیست‌وششم بهمن_ با حضور در شهرستان قروه، در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر دزج اظهار کرد: با ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج و ساماندهی شبکه فاضلاب نواحی حاشیه سد ژاوه، این طرح را در سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسانیم، البته ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن نیاز است.

وی افزود: انتقال آب از سد قوچم به دهگلان و قروه که انتهای آن به دزج خواهد رسید، دومین پروژه کلان استان است که در سفر آینده رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و دغدغه تأمین آب بخش کشاورزی و آشامیدنی این منطقه را رفع می‌کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه راهبرد ما تلاش برای شکل گیری تبعیض مثبت نسبت به استان است، اضافه کرد: در زمان جنگ زیرساخت‌های دیگر مناطق کشور تقویت شد اما کردستان به دلیل ناامنی، بسیاری از امتیازهای پیشرفت و توسعه را از دست داد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: جبران فرصت‌های از دست رفته کردستان نیازمند کار جهادی و جهشی است تا نگاه دولت به این استان مبتنی بر تبعیض مثبت شکل بگیرد که خوشبختانه این مهم محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری، استان اول شد، ادامه داد: پروژه‌های افتتاحی استان در دور دوم سفر رئیس جمهور در کشور کم نظیر بود و کلان طرح‌های مهمی از جمله راه آهن همدان- سنندج به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنانش از ورود هلدینگ های سرمایه‌گذاری به استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری دامپروری ۲۰ هزار راسی به زودی در قروه کلید می‌خورد.

زارعی‌کوشا افزود: در حوزه کشاورزی شاهد دور باطل و یک سال کشت بسیار زیاد یک محصول هستیم که منجر به زیان کشاورزان می‌شود و باید الگوی کشت تغییر کند.

وی بر تلاش برای اخذ مجوز جهت امهال وام حوزه کشاورزی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی کشاورزان بخش چاردولی تا ۲ هفته آینده تاکید کرد و ادامه داد: پنج تن گوشت قرمز با نرخ سه میلیون و ۱۰۰ هزار ریالی شنبه هفته آینده در این بخش توزیع می‌شود.

استاندار کردستان همچنین از اختصاص ۵۰ دستگاه خودرو زامیاد خارج از نوبت ۵۰ درصد اقساط به این بخش خبر داد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه بکارگیری نیروی کار غیرمتخصص غیربومی در معادن قروه ممنوع است، اضافه کرد: معاونت اقتصادی این موضوع را بررسی خواهد کرد تا نیروی بومی جایگزین شود.

وی تصریح کرد: قبلاً تأمین کننده مواد اولیه صنایع معدنی بودیم که زنجیره کامل فولاد در قالب ۲ طرح در دست انجام است.

استاندار کردستان تاکید کرد: آب‌بر بودن این صنعت مورد قبول است اما کردستان هفت درصد آب‌های روان کشور را دارد و منابع آن از استان‌های مطرح حوزه فولادسازی بسیار بیشتر است.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: در دو سفر رئیس جمهور به کردستان، ۲۵ هزار میلیارد ریال به شهرستان قروه تخصیص یافته است اما برخی با عوام فریبی از برگشت اعتبارات شهرستان قروه حرف می‌زنند که این اعتبار به غیر از اعتبارات دیگر است.

وی در ادامه به وضعیت راه‌های استان اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم ۱۲ درصد راه‌های روستایی شهرستان قروه معادل ۳۷۰ کیلومتر احداث شده است.

استاندار کردستان ادامه داد: شاخص آسفالت راه روستایی در قروه ۹۵ درصد بوده که این رقم در کشور ۸۵ درصد و استان ۷۲ درصد است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه ۶۰ کیلومتر راه روستایی در قروه باقی مانده تا پوشش ۱۰۰ درصدی محقق شود، ادامه داد: در کل دوران قبل از دولت سیزدهم، ۲۰۲ هزار مترمربع آسفالت در معابر روستایی قروه انجام شده بود که در دو سال اخیر ۱۱۴ هزار مترمربع اجرا شد.

وی به بحث انتخابات نیز گریزی زد و گفت: دولت هیچ گزینه‌ای در انتخابات ندارد و هیچ مدیری حق تبلیغ یا تخریب نامزدی را ندارد و تنها وظیفه آنان فراهم کردن بستر برگزاری باشکوه انتخابات است.

کد خبر 728530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.