بانه، بارانی‌ترین شهر کردستان در شبانه‌روز گذشته بود/ تداوم بارش‌ها تا روز دوشنبه

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان گفت: شهر بانه با ۵۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین نقطه استان کردستان در شبانه‌روز گذشته بود.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده به تناوب شاهد تداوم فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور خواهیم بود که موجب ابری شدن آسمان، مه‌گرفتگی، وزش باد شدید، بارش باران و برف، در برخی نقاط بارش تگرگ و رعد و برق و در ارتفاعات گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان کولاک خواهد شد.

وی افزود: بارش‌ها طی این مدت کل استان را در برخواهد گرفت اما انتظار داریم شدت آن برای امروز و فردا و در نیمه غربی و جنوبی استان همچون شهرستان‌های بانه، سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج و غرب شهرستان دیواندره و جنوب شهرستان‌های دهگلان و قروه بیشتر باشد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: پیرو هشدار هواشناسی سطح نارنجی، میزان بارش‌ها باعث سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی به خصوص در مناطق یاد شده خواهد شد.

پناهی خاطرنشان کرد: برای روزهای شنبه تا دوشنبه از مقدار بارش‌ها کاسته شده و بیشتر در مناطق غربی و شمالی استان اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: از امشب نوع بارش‌ها تغییر کرده و در مناطق سردسیر و گردنه‌ها و ارتفاعات استان عمدتاً به شکل برف ریزش خواهد کرد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان اضافه کرد: از امروز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده نیز به تدریج میانگین دمای شبانه‌روزی چهار تا شش درجه سلسیوس کاهش داشته و هوای سطح منطقه سردتر خواهد شد.

پناهی افزود: شهر بانه با ۵۱ میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین نقطه استان کردستان در شبانه‌روز گذشته بود و پس از آن سلین با ۳۴ و سروآباد با ۲۹ میلی‌متر در رده‌های بعدی قرار داشتند.

کد خبر 728523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.